Jag tar ut mina aggressioner på skoltoaletter.

Jag har lite problem med min mage just nu, den är allmänt orolig, och i och med det har jag märkt en sak. Skoltoaletter verkar inte vara menade för det de ska vara till för.

För det första är dom inte sådär jättefräscha. Sen är de små. Ljuset är väldigt "gult" och inte trevligt. Och det värsta, man hör grymt bra. Både genom väggen bredvid och utifrån.
Att sitta där i ett trångt, lite smutsigt, utrymme på sin femminutersrast när man har mag- och tarmproblem är inte trevligt alls, kan jag säga!

Dessa toaletter är ju rätt bra jämfört med offentliga toaletter, skoltoaletterna vi har är ju i alla fall som små rum, och inte bara bås. Men offentliga toaletter är ju ofta också menade för "nödsitationer" (i brist på bättre ord), dom går du ju bara på nån enstaka gång vanligtvis.

Man tillbringar ju flera år av sitt liv på en skola, 6-8 timmar per dag. På den tiden måste man nån gång utföra sina behov (att titta sig i spegeln räknas inte som behov i det här fallet, hur mycket du än tycker att du behöver det) men många gör inte det, och håller sig hellre. Antagligen av de orsaker som jag skrev ovan. Och detta är inte alls hälsosamt i längden!

Vad har du för erfarenheter av skoltoaletter? Brukar/brukade du gå på toaletten i skolan eller håller du dig tills du kommer hem?

Kommentarer
Postat av: Mari

Sv: Visst gör den? :D Så himla fina bilder, nu måste jag bara hitta ett bra ställe att ha den på ~

2012-01-11 @ 15:33:00
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Isabelle

På min tidigare skola gick jag aldrig på toaletten under skoldagen (såvida det inte var akut, haha), men det är något som mer eller mindre är omöjligt nu. Att hålla sig från klockan 7 till 4-5 går bara inte; i alla fall inte för mig.



Våra skoltoaletter är faktiskt ganska bra. Det städas regelbundet så de är inte speciellt äckliga direkt. De är förvisso ganska små, men vi har några handikapptoaletter också som man kan använda om man vill.



Sen finns det dock toaletter i en byggnad där det bara är bås... Inte helt oväntat att folk vanligtvis till en annan byggnad eller en annan våning om de behöver på toa.

2012-01-11 @ 16:31:34
Blogg: http://gakkun.blogg.se/
Postat av: Lily

Skoltoaletter och nästan alla offentliga toaletter är allmänt skabbiga. Det är hemskt! Å varför är det så mån tro? Jo därför folk är äckliga. Toaletterna skulle vara mycket trevligare om folk hade lite hyfs. Men de är ju inte deras toaletter så vad gör lite kiss på kanten och använd toapapper på golvet? Not my problem!



GRRRR!!!!!!



kram

2012-01-11 @ 19:20:07
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Jo man kan ju tycka det! Ja vet, det är samma här. De är inte så många som går på skoltoaletterna här heller. Men jag tror det är så överallt egentligen.



Sant, å de går inte bara på de offentliga toaletterna. De går även på skoltoaletterna. Tyvärr :/



kram

2012-01-11 @ 19:44:30
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: