Här är jag.

Dag 01 - Presentera mig själv

Jag heter Heidi och är 17 (snart 18) år. Jag bor på ett litet ställe i närheten av Vasa (i Finland). Det här brukar göra folk lite förvirrade så här har jag förklarat varför jag kan svenska fast jag bor i Finland. Jag bor tillsammans med min mamma, bror (15) och syster (10).
Jag går i ett litet gymnasium. I Finland har de flesta gymnasier ingen speciell linje. Man får, utöver de obligatoriska kurserna, satsa på vilka ämnen man vill. Själv satsar jag på lite allt möjligt, det är en del matte, fysik, språk, biologi och så försöker jag få in lite av allt det andra också.
Den fritid jag har går till bl.a. en japanska- och en kinesiskakurs. Dessutom spelar jag piano och just nu går jag också i bilskola så det tar en del tid. Den tid som blir över spenderar jag sorgligt nog antingen med läxor eller framför datorn.
Jag älskar musik, och speciellt då Johnny's. Det tar en hel del tid också, eftersom jag alltid vill hålla mig uppdaterad.
Jag är intresserad av väldigt mycket. Nästan allt förutom sport och olika typer av fordon. Jag tycker mycket om olika typer av konst, både att utöva och titta på. Jag älskar språk och kultur. Jag är intresserad av historia, politik och samhällsfrågor. Jag är väldigt sympatisk och vill jobba för mänskligheten. Jag försöker också vara väldigt insatt i jämställdhetsfrågor, feminism och genus.
I framtiden vill jag studera medicin och arbeta som läkare.

Det känns som om det här blev en lite förskönad bild av mig, jag har ju ett par dåliga egenskaper också. Jag orkar bara inte skylta med dem, för då kommer jag till slut att tro att de är allt jag är.

Och så ska jag väl bjuda lite på en bild, så att ni ska känna igen mig ifall ni råkar vandra runt i Vasaområdet och vi stöter på varandra.

Kommentarer
Postat av: Linn

Va roligt det är att veta lite mer om den man följer :) Det ska bli spännande att se dina andra dagar också.

Jag kanske ska göra samma grej.. ^^

2011-11-13 @ 21:03:38
Blogg: http://wildsofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: