Plugg

Just nu sitter jag med en massa kokosolja i håret och ska försöka plugga lite.
Jag bestämde mig, från och med i måndags, att jag ska plugga en timme om dagen. Det är alltså tredje dagen nu, och jag kan kanske klara det!
 
 
Jag kom på ett "nytt" system (nytt och nytt, det är nytt för mig! Ni behöver inte credtita mig när ni sprider idén vidare). Jag har en sån där nedräkningsgrej på telefonen på en kvart i taget. När det gått en kvart tar jag antingen en paus, eller så fortsätter jag bara med en kvart till. Jag ska alltså ha fyra kvarter per dag för att det ska bli en timme. 
På det här sättet känns tiden inte riktigt lika lång, för jag vet hela tiden telefonen ringer att nu har jag klarat av ännu en fjärdedel av tiden, och jag kan dessutom ta paus om jag vill.
Jag vet inte hur det här systemet hade funkat i ämnen som matte eller fysik, där det är uppgifter. Då kanske ett kapitel, sen paus, funkar bättre? Men i läsämnen funkar nog det här systemet bättre. Man hinner ändå läsa en hel del på 15 minuter. 
 
Fast sånt här är förstås olika för alla. Så därför undrar jag, har ni några knep eller "system" som ni använder er av när ni pluggar?
 
Fin bild, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: