STRESS

Vissa dagar, typ idag, har man bara jättemycket att göra och då blir enkla saker väldigt jobbiga. Typ att duscha. Jag kan sitta och tänka på allt det där jag måste göra och sen inser jag att aaah mitt hår börjar bli smutsigt och sen måste jag bära ner kläderna till tvättmaskinen och sängen är ännu obäddad och jag måste komma ihåg att svara på det där mejlet och jag har typ inte bloggat på fem dagar nu.
Saker som skulle gå hur enkelt och snabbt som helst om man bara gjorde dem men i slutändan så bara sitter man och ojar sig själv över hur stressad man är.

Det svåra är väl att man måste göra de här sakerna, man måste liksom få pricka av dem i sitt tanke-, eller verkliga, schema, för annars går man omkring och mår dåligt över att man inte har gjort dem.
Jag tror knepet är att göra sakerna halvdant. För nej, man hinner inte göra allt perfekt och det är nog inte vad man borde sträva efter heller. Så istället för att tvätta håret så tvättade jag bara den del av håret som ser smutsigt ut, luggen. Det gick betydligt snabbare och jag behövde inte ens klä av mig! Nu ska jag fundera ut vad jag ska göra av allt det andra också...


Ibland borde jag verkligen läsa mina egna inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: