ignorera om du vill för jag bara skriver av mej...

Jag tycker inte alls om när folk kallar mej wapanese.

Kanske är jag det. Kanske inte. Jag vet inte.
Men folk som inte känner borde inte kläcka ur sej såna saker och mena det som nåt dåligt.

Jag gillar inte allt automatiskt bara för att det kommer från Japan.
Jag tycker inte att alla japaner är snygga.
Jag reagerar inte varenda gång jag ser en japan nånstans, på teve eller ute. 

Jag tycker inte att allt är mycket bättre i Japan än det är här.
Jag tycker om Finland. Det är mitt hemland och kommer alltid att vara det även om dom flesta här pratar ett språk jag inte förstår och det finns alla möjliga brister man kan haka upp sej på.
Jag mår bra här och så länge jag får prata ett språk jag kan har jag inget emot att bo här.
Det är inte så att jag känner att hela mitt liv går ut på att jag flyttar till Japan och stannar där.

Jag vill besöka Japan. Jag vill lära mej japanska.
Jag tycker om manga. Jag tycker om japanskt mode och japansk musik. I alla fall delar.
Det finns japansk musik jag inte tål, det finns manga jag tycker är urtråkig.

Det är väl ingen större skillnad på mej och på nån som vill besöka usa och som gillar hamburgare?


Jag ville skriva av mej lite för att jag är så trött på att bli placerad i nåt wapp-fack.
Jag har inte tvingat mej själv att gilla nåt av det jag gillar. Varför skulle jag?



Ni får ursäkta dethär. Jag brukar vanligtvis inte irritera mej på sånt men nu blev det så.
Tack för att jag fick skriva av mej, och förhoppningsvis tack för er förståelse.
(och lol på bilden haha xDD den gjorde mej redan på bättre humör ;D)

Kommentarer
Postat av: sofia

SV; puh okej :3 hahaha.

2010-01-12 @ 22:04:37
Blogg: http://sofiaholmaa.blogg.se/
Postat av: nicole

jag förstår dig, blir oxå kallad de, fast jag blir kallad av andra som typ e precis som jag:p menmen,, jag tar inte till mig sånt jag inte bryr mig om:p Jag e ju Svensk inte wapanese:)

2010-01-13 @ 07:30:01
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/
Postat av: jilin^^

de lät ju jätte bra!! :D fick du något va de du önskade dig då? ^^<3

2010-01-13 @ 09:00:44
Blogg: http://jilin.blogg.se/
Postat av: Alice

Mh precis, alltså typ alla kollar på amerikanska tv-serier och lyssnar på amerikansk musik. De kallas inte wamericans bara för det, men det är säkert bara för det är mer "vanligt"... Det är väl mest bara kul att man har intresse för något annat land och språk ;D

2010-01-13 @ 23:03:51
Blogg: http://ultragrotekst.blogspot.com/
Postat av: Lucinda

Oh, men så känner jag också det !! ... är lite ledsen på folk som hela tiden ska trycka ner en bara för att man tycker om Japan. Och är är inte heller sen som kastar mig över ALLT från Japan jag får syn på. Det finns manga jag tycker är skit, och anime också som jag tycker är ren skit. Många japanska kulturella filmer som jag inte förstår mig på, t.ex. Spirited Away tycker jag är skitkonstig, men den var rätt rolig o se).



Jag älskar inte allt lolita mode... jag tycker t.ex. inte om classic lolita.. (har inget emot det!! men jag tycker bara den stilen är lite tråkig ^^U).



Och jag blir ibland trött på folk som tjatar om att dem SKA bo i Japan... när dem inte ens har besökt landet ännu.. En dag kanske jag flyttar dit, men inte bara för att jag tycker om deras subkultur... Där finns ju faktiskt också en vardag! Och den är inte alls särskilt glamorös och häftig som vi kanske tror.

2010-01-14 @ 16:14:17
Blogg: http://kirakira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: