Vampire....

Igår lyssnade jag en del på Hey!Say!JUMP's låt Boku wa Vampire.
Jag började lyssna på texten, och när jag hörde vad de sjöng började jag skratta lite... 
 
Boku wa vampire, kimi wa target, tokeru you na Kiss shite ii kai?
Boku wa vampire, koi wa dangerous, kamitsukisouna Kiss ga tomarenai
 
(I'm a vampire, you're a target, shall we kiss to melt?
I'm a vampire, love is dangerous, this kiss is unstoppable)
Här finns översättning på hela låten
 
Jag känner mig elak som skrattar åt dem, men hela låten spelar så otroligt på den sexiga synen på vampyren, och den otillåtna kärleken mellan vampyr och människa. Det har ju varit "vampyrboom" nu i ett par år, så klart att en sån här låt blir populär, nu sitter väl varje fangirl hemma och drömmer om att bli biten av sin favorit hsj-medlem. Man kan ju fråga sig vad det är med vampyrer som är så sexigt egenligen. (säger hon som har sett Koishite Akuma... 4? gånger.)
 
Fast det här är väl ett tecken på att Hey!Say!JUMP så småningom börjar gå ifrån sin "gulliga" image, till att bli mer och mer vuxna och "sexiga". 
 
(bild)

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, det där känner jag igen. Jag har själv suttit och småskrattad över en hel del vampyrgrejer som är så otroligt populärt, och som jag inte riktigt har förstått mig på. Sedan kommer jag att tänka på just Koishite Akuma som jag gillar så mycket, och då tror jag plötsligt att jag inte har så svårt för vampyrer som jag trodde, haha. Det gäller väl bara att hitta sin egen vampyr eller story som man gillar, haha xD

2012-06-23 @ 21:28:33
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

Sv. Ja, det har du nog rätt i. Många strävar eller suktar väl efter det perfekta, som inte går att hitta, och då är väl vampyrer det som kommer närmast, haha. Ja, det är en stor förändring där, från att de har varit monster i de flesta berättelser är de nu något helt annat, raka motsatsen nästan. Jag tycker det känns lite smörigt ibland, det där, men jag tror helt det beror på författare eller så. En bra idé med en bra story, skriven på ett bra sätt.. Ja, då kanske jag inte skulle använda ordet smörigt haha ^^

2012-06-24 @ 13:03:49
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: