Dramakyssar

Jag tittar på Sprout just nu (ett drama som bl.a. Chinen är med i), och jag kom att tänka på hur mycket jag hatar alla dramakyssar. 
Jag kan inte komma på ett enda drama där jag sett en ordentlig kyss (eller så är de så självklara för mig att jag bara kommer ihåg de dåliga).
 
Alltså, det är typ alltid så att killen tar tjejens arm, drar henne mot sig, och sen ser man (ofta i slow motion) hur deras läppar närmar sig varandra och tjejen spärrar förvånat upp ögonen. Sen står dom så (oftast med armarna bara hängande), alldeles stilla, i typ hundra år medan det spelas romantisk musik och tydligen så ska tittarna tycka att "naaaw vad gulligt". Fast alltså, man ser ju att de inte ens rör i varandra...
Alltså kysser folk i Japan varandra sådär, på allvar?
 
(screepcap från Sprout)
 
Om det bara är såna här, otroligt opassionerade dramakyssar, som japanska ungdomar får se så är det inte direkt konstigt att en tredjedel av dem är ointresserade av sex och relationer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: