Vad är feodalism?

Jag har prov i historia imorgon. Det är hemskt. Jag har inte läst igenom allt och jag orkar inte. Verkligen inte.
Vad har hänt? Jag som alltid brukar vara bra på att plugga och ta i tu med det..
Jag har försökt mej på feodalism idag, det är allt. Det gick inte så bra heller:
Vad är feodalism?
-kungen ger ett "län" till en storman
-Vasall (som stormannen kallas då) tar in skatt från de som bor i hans län. Han kan dela in länet i mindre bitar och låta undervasaller sköta delarna
-Vasallen och länet ställer upp med armé för att hjälpa kungen
-Kungens makt minskar. Adeln uppstår.
-Hikaru blir kungen Yabu's personliga betjänt och hemliga älskare.

Jag ritade en liten teckning för att förklara allt också där Yabu föreställde kungen, Inoo var vasall och Hikaru var en liten bonde som var tvungen att betala skatt. Ni kan tänka er hur fin den blev?
Jag orkar inte med prov! Jag tror jag är för kärlekskrank just nu, eller vad kallas det? Jag vill bara lyssna på gullig musik, äta choklad och kramas XD <3

Kommentarer
Postat av: Isabelle

SV: Haha, jadu! Det finns dock inte någon Twilight-hysteri här... min bror har inte ens sett Twilight XD

2010-11-01 @ 09:21:33
Blogg: http://gakkun.blogg.se/
Postat av: MYMiC

Hahah aw exakt samma här! Söndagar är weiiiird! D:



sådär brukar jag okcså känna ibland, inte kul men det går över :P

2010-11-01 @ 14:56:55
Blogg: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: