Samma låtar men olika artister

Okej, så jag visste att JE då och då köper låtar som utländska låtskrivare gjort.
Men jag visste inte att det kan vara flera som sjunger samma låt, bara olika text!
Tillexempel är Tegoshi Yuya's låt Ai nante ursprungligen skriven av tyska låtskrivare, och det är också en tysk som sjunger låten, på engelska under titeln I don't feel the same.
Det känns lite konstigt att en låt man tycker mycket om har blivit kopierad och plötsligt är det inte samma låt.
Svårt att förklara... Det känns fel på ett sätt, men det är ändå fascinerande XD
Nåja jag älskar låten i alla fall, och jag älskar Tegoshi's röst!
Thomas Godoj - I don't feel the same

Tegoshi Yuya - Ai nante



Ett mer fräscht exempel är Tomohisa Yamashita's låt One in a million.
Den spelas tydligen på tyska tv-kanaler nu, med en sångerska vid namn Victoria S. Samma låttitel!
Youtuba om ni vill, det är ganska intressant att höra skillnaderna! ;)
Vad tycker du om att olika artister använder samma låtar med olika text?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ahh kommer ihåg den där låten!

Jag tycker det är lite läskigt.. -.-

Det finns ju så många också, t.ex. Jin's lovejuice och Arashi's We can make it!

2010-10-30 @ 23:59:00
Blogg: http://bananasisformonkeys.blogg.se/
Postat av: Mia

sv: Haha, tack :D



Lyssnade på Victoria S låt, låter verkligen som Tomohisa Yamashita's låt.

2010-11-01 @ 12:26:35
Blogg: http://blackrozez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: