Det här med album..

Kanjani8 ska släppa albumet Fight den 16 november (varför känns det som om det är väldigt mycket som händer då?).
Albumet kommer till en rätt stor del bestå av gamla låtar som de redan släppt på singel.
De har faktiskt varit väldigt flitiga i sommar och släppt många singlar, och jag har varit en flitig köpare och köpt allihop. Så då kan man ju fråga sig varför man bryr sig om att köpa albumet också, om man redan har alla låtar.
Jo, det är så en fangirl-hjärna fungerar. Man vill ha hela samlingen. Singlarna är roliga för det är nåt litet att vänta på. Albumen är speciella för de släpps så sällan. Men egentligen är de ju bara en liten sammansättning av gamla låtar, och några nya, lite bilder för omslaget och väldigt mycket reklam. Och fansen går på det. Och vi köper flera versioner (som kostar 400kr/st och uppåt) bara för att få det där lilla extra videoklippet. Och Johnny drar in snuskigt mycket pengar och det är en ond cirkel som bara fortsätter.
Samtidigt, i en annan del av världen, dör folk av influensa eller a-vitaminbrist. Världen är ganska vrickad.
Ändå har jag själv pre-ordrat min kopia av albumet för det är ju klart att också jag "bara måste ha det".



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hej! Är du tävlingssugen? Var då med på min blogg och tävla om ett valfrit iphonetillbehör här! :)

http://powderpink.webblogg.se/2011/october/en-till-tavling.html

P.s. man behöver inte skriva ett blogginlägg om tävlingen om man inte vill! :)

2011-10-19 @ 15:42:16
Blogg: http://powderpink.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: