Johnny's rök- och alkoholpolicy - rätt eller fel?

Jag är ännu ledsen över att Ryutaro tvingades lämna Hey!Say!JUMP. Men samtidigt kan jag faktiskt känna att det var rätt.
De flesta fans tyckte antagligen att det var orättvist, och "han rökte ju bara", och så reagerade ju jag också. Om det hade gällt någon av mina absoluta favoritmedlemmar hade jag varit förkrossad.
Men jag är glad över att det finns någon som kan vara strikt när det gäller såna här saker, som helt enkelt markerar att "Nej! Minderåriga ska inte röka eller dricka, eller syssla med annat olagligt!".

Idealen som finns idag är väldigt skeva, tycker jag. De flesta dricker (trots att de är minderåriga), det är helt enkelt så normaliserat.
Därför är det skönt att Johnny inte låter sina idoler syssla med såna saker när de är minderåriga. De är ju personer som folk ser upp till, och då tycker jag att det är bra att de försöker upprätthålla ett mer sunt ideal (i alla fall när det gäller saker som just rökning och alkohol).

Nu låter det kanske som om jag sitter och lovsjunger Johnny, men så är det inte. Det finns mycket inom Johnny & Associates som jag inte gillar. Och, om jag får vara fördomsfull, så tror jag att Johnny snarare har den här policyn för att på något sätt tjäna på det personligen, snarare än för att försöka bidra till sundare ideal i samhället. Men något görs ju alla fall.
Sen kanske det låter lite som om jag tycker att Ryutaro borde skylla sig själv, eller beskyller honom för något, men så är det inte heller. Jag vet inte om jag tycker att permanent avstäning är rätt straff, det handlar trots allt om en ung persons misstag.

Vad tycker ni om det här?

Kommentarer
Postat av: Lily

Jag vet inte vad jag ska tycka om det hela. Det är som det är på gott och ont.



sv: Det tror jag också. Om man skulle byta kropp med någon så tror jag att man skulle lära sig mycket mer om sig själv. Jag tror man skulle uppskatta sig mer. Kroppen man kanske bytt med har kanske krämpor man själv inte har och då lär man sig kanske att ta hand om sig bättre. Kanske skulle man tycka om sig själv mera? Kanske inte. Lärorikt i alla fall!



kram

2012-05-08 @ 18:11:36
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: