mamoritai。

Istället för att läsa till prov har jag spenderat timmar (?) på att försöka lära mig fiolstämman till Mamoritai (Ohkura Tadayoshi). Det gick väl sådär. Eller ändå rätt okej, med tanke på att jag liksom aldrig spelat fiol i hela mitt liv.

Jag skulle kunna ta fiollektioner bara för att kunna spela den där stämman, för att sen spela tillsammans med någon på piano och nån som sjunger.
Men med tanke på att jag är den enda inom mååånga kilometers radie som över huvudtaget känner till Ohkura, och den här sången, så verkar det som en rätt omöjlig dröm.

Här är den. Det är en underbar låt! Tyvärr en liveversion (så allt hörs inte lika klart) men det var allt jag kunde hitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: