Det är inte på mitt ansvar att du ska tycka att jag ser smickrande ut.

Jag tänkte ta mig tid att svara på en kommentar som jag fick för ett ganska bra tag sen nu.


För det första: Jaså, nån tycker att jag är "osmickrande". Vad gör jag nu? Ska jag stänga in mig i huset nu och aldrig mer visa mig för någon? Ska jag helt byta klädstil eller kanske till och med kosta på mig lite plastikkirurgi?
Det är inte min uppgift eller på mitt ansvar att du ska tycka att jag ser smickrande ut.

Och... Försöker jag se ut som en asiat? Ja, kanske. Men vad är det för fel med det?
Varför? Antagligen för att den mesta musik och polulärkultur jag följer är just japansk och därför är det naturligt att de flesta "stilförebilder" jag har är japanska/asiatiska. För övrigt tycker jag att min stil på sistone har blivit mindre och mindre asiatisk och mer "den här klänningen köpte jag för 1€ på loppis"-aktig. Men det är ju roligt att du säger att det inte är likt, men ändå tycker att jag "försöker se ut som en asiat".

Jag tror det är rätt vanligt för bloggare, även för de som inte är så stora (som jag då), att få den här typen av kommentarer. Men jag förstår inte poängen. Vad ska jag göra med informationen? Ska jag ändra på mig? Blir personen lycklig då? Nä, poängen är väl bara att trycka ner. Tyvärr lyckades personen ovan inte riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Linn

Sikken löjlig kommentar. Det skulle aldrig falla mig in att skriva något sådant till någon. För det är verkligen ingen annans uppgift att bedöma vad som är smickrande eller inte. Varför ska någon annan bry sig om hur jag ser ut?

Och vad är asiatiskt egentligen? Det finns ju hur många stilar som helst i asien, precis som det finns hur många stilar som helst här!

2012-05-30 @ 15:07:38
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: beccs

http://data.whicdn.com/images/18529526/378504_208043005938964_119732581436674_467038_1214150855_n_large.jpg

tiny seal clapping

2012-05-30 @ 18:33:41
Blogg: http://glee.se
Postat av: Pitchi ~ ぴっち - be yourself, be unique.

sv: åh. tack så mycket, känner mig som en chef nu när jag inte hade fel iaf OwO ~

2012-05-30 @ 20:21:02
Blogg: http://pitchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: