Jag vill ha fanfictips

Min favoritfanficauthor har precis avslutat en fanfic. Ett och ett halft år tog det tydligen, men det var värt det. Hon skriver så underbara fics!
Hennes Our Story var faktiskt den första fanfic jag läste, och hittills den bästa. (Om du är intresserad så klicka på länken till författaren och så hittar du ett index högst upp.)

De flesta fics man (jag) läser är vanligtvis fluffiga oneshots där 1) alla är gay och 2) alla lever i lyckliga förhållanden med varandra. (Sen kan vi tillägga att dessa författare inte alltid har grammatiken och stavningen på det klara.) Inget fel med det, det kan vara väldigt roligt och härligt att läsa såna fics, men ibland vill man ju ha något av högre kvalitet. Och än så länge har jag faktiskt bara hittat en författare som lever upp till mina krav.


Har du någon favoritfanfic/author?
(självklart vill jag ju att ni ska dela med er så att jag får lite mer att läsa)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag lyckas alltid komma över fanfics som blir jätte ~vuxna~ efter 3-4 kapitel. Sen slutar jag läsa då jag känner mig som en 15årig pubertetspojke som sitter och kollar på snusk på mitt rum.



Fast det kanske jag är. Fast jag är en tjej. Och 18. Och det jag läser eh... Handlar om japanska idol-pojkar som blir kära i varandra.....



Okej jag brukar faktiskt sluta läsa dom när dom börjar bli lite väl mycket, mest pga anledningen att jag är helt ointrsserad av att läsa om hur en artist jag gillar helt plötsligt bekänner sin kärlek för (eller helt enkelt rape'ar) en annan artist jag gillar. Jag förstår inte riktigt varför det är så populärt att skriva om sånt i den här fandomen egentligen. Eller det kanske är jag som är konstig som blir uttråkad av det.



Jag skulle jättegärna vilja läsa "bra" jpop fanfics, framförallt med jump (såklart :D), men hitills har jag inte hittat speciellt många om jag ska vara helt ärlig. Om du vet några får du jättegärna tipsa mig~



Nu blev min kommentar jättelång, men jag fick lust att skriva lite, haha. 8D

2012-03-04 @ 01:40:29
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Isabelle

Jag har alldeles för många favoritfanfics och favoriter som skriver fanfics. En av mina absoluta favoriter kom nyss upp i 140 kapitel och hon som skriver verkar inte ha några planer på att avsluta den än... Det som är lite intressant med den är att det är ingen direkt pairing, utan det handlar typ om idollivet behind the scenes och som fokuserar på en bandmedlem från Super Junior. Känns som om den är lite annorlunda jämfört med många andra fanfics.



Hade gärna delat med mig om jag trott att det skulle intressera dig, men jag läser bara kpopfanfics och jag vet inte hur intressant det skulle vara för dig, haha ^^

2012-03-04 @ 12:27:14
Blogg: http://gakkun.blogg.se/
Postat av: Cleopatra

Jag vet en jättebra ff!!! Den heter "Maid and Master". Jag kan inte förklara vad den handlar om(är sämst på det) så jag kopierar och klistrar här vad den handlar om xD

Handlar mkt om Yuto, Kento, Keito och sen är ju Jump oxå med :3



"Strong willed Aya is always doing her best with everything she does. Being a great friend, a good student, and hopefully become a great girlfriend. But there's always a bad side to everything (or everyone) good. Aya works for the spoiled, perverted rich Yuto as his maid/ assistant. She never gets a break from him and what happens when he pushes her off the edge by trying to get in the way of her relationship? Not to mention hidden secrets and crazy fangirls... Sounds like dramas stirring..."



Här har du länken till part 1 om du vill läsa den: http://hsjnikki831.livejournal.com/772.html#cutid1



Och här har du till själva LJ:n: http://hsjnikki831.livejournal.com/

2012-03-04 @ 14:44:20
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Cleopatra

Sv: Hihi det var så lite så! :D <3

2012-03-04 @ 23:07:38
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Lily

sv: minns inte om jag svarat dig det här eller inte, så here it goes. Va bra att du förstod det :)



Det är sant. Han kommer nog förmodligen vara död när vi är "ordentligt vuxna". Ganska tragisk tanke faktiskt. Men sen så kan det ju också vara så att vi inte gillar dom längre. Det kan ju också hända, vilket också är en tragisk tanke :/



kram

2012-03-05 @ 15:23:03
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: :( :( :( Synd att du inte kan komma.



Eller hur. Han är väl snart 80 bast om inte mer. Men jag har ändå på känn att han kommer att finnas kvar ett tag till. Han känns inte som en som dör bara sådär.



Det är sant. Det känns som man aldrig skulle tröttna, men så gör man det. Förhoppningsvis så tycker man om det fortfarande när man blir äldre :)



kram

2012-03-05 @ 17:35:10
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Jo det kan man undra. Hans syster kanske tar över? Vem vet.



kram

2012-03-06 @ 07:27:28
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Jag vet inte hur gammal hon är. Hon är yngre tror jag. Vet verkligen inte. Annars så kanske nån annan tar över. Typ Hideaki Takizawa. Han kanske överlämnar det till honom eller nån. Allt är ju möjligt. De kan både bli bra eller dåligt. Men jag tror inte Johnny's bara kommer att försvinna sådär efter att han dött. Det är för stort helt enkelt.



kram

2012-03-06 @ 16:50:18
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: nicole ♥~

kolla på asianfanfics!:) (fast de e mest k-pop där)

2012-03-15 @ 17:56:57
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: