Lite om News' historia

Ni har väl inte missat NEWS's comeback som fyra medlemmar? Ryo Nishikido och Yamashita Tomohisa bestämde sig förra hösten för att hoppa av gruppen och satsa på sina egna solokarriärer och (i Ryo's fall) sina aktiviteter i Kanjani8.
Nu är NEWS tillbaka med en singel. Chankapana, som den heter, släpps i juli och finns i sex versioner, en regular och fem limited (vid namn N, E, W och S, och ännu en till).
Regular kan förbeställas här. Resten verkar redan vara utsålda, på cdjapan i alla fall.

Jag tycker det är roligt att NEWS kan komma tillbaka, med tanke på att deras två största stjärnor/fangirlmagneter nu är borta. NEWS har trots allt varit med om splittringar förut också. De debuterade som en grupp på nio medlemmar, den då största Johnny's-gruppen som nånsin debuterat (tills Hey!Say!JUMP slog rekordet) år 2003. Samma år lämnade Takahiro Morita gruppen (och Johnny's). Åren 2005-2006 blev både Hiroki Uchi och Hironori Kusano avstängda pga "underage drinking". Men NEWS återhämtade sig och gjorde comeback, och bra har det gått hittills. Därför tror, och hoppas jag att de ska klara det här också och återhämta sig igen.


Kommentarer
Postat av: Linn

Åh NEWS <33

Jag ser verkligen fram emot deras nya album och singel __

Men det verkar faktiskt som att de fortfarande har en fanbase och jag hoppas att deras comeback blir bra nu också!

2012-06-09 @ 00:28:20
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: Linn

Ja, det har du en tanke i. För jag måse säga, Chinen och Yamada är stora dragplåster. Jag är inte ett stort fan av HSJ, jag kan inte alla namnet utantill, men jag kan de två (och några till). Kanske är det för att NEWS har funnit så länge som de har lyckas få fans allihopa?

2012-06-09 @ 10:23:06
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: natalie

ja den är verkligen hemsk :(

2012-06-09 @ 10:59:04
Blogg: http://tisenius.blogg.se/
Postat av: Linn

ja, precis. Det är lite ojämnfördelning i HSJ tycker jag. Det är lite synd för det är roligare när alla får synas. :)

2012-06-09 @ 11:01:36
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: