Death Note

Jag har börjat läsa Death Note! Eller jag har läst dom rätt många gånger, men det var väldigt länge sen sist!
Och börjat och börjat.. jag är redan på bok 7, så det var några dagar sen jag började.

Death Note är då, för de som inte vet, en manga av Tsugumi Ohba och Takeshi Obata. I mangan är det en dödsgud som "tappar" sitt Death Note-häfte i människovärlden, och den smarta eleven Yagami Light plockar upp det. Om man tänker på en person och skriver namnet i häftet kommer den personen att dö. Light bestämmer sig för att använda häftet för att förgöra brottslingar, och se till att ingen vågar begå nya brott, men eftersom den otroligt smarta detektiven L snabbt är honom på spåren tvingas han till mer och mer desperata åtgärder för att inte bli fast.
Death Note finns också som anime och som film (uppdelat i två filmer: Death Note och Death Note: The Last Name).

Har du läst Death Note? (Om inte, gör det!)

(Random google-bild)

Kommentarer
Postat av: Frida

Death Note var den första mangaserien jag läste för många år sen, tror jag, och den fick mig verkligen att fastna ^^ Har läst den många gånger nu, och till och med tvingat min familj att se filmerna med mig.. Vilket inte var jättepoppis haha (:

2012-06-14 @ 09:30:22
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se/
Postat av: Frida

Sv. Ja, så var det för mig med. I början var det så främmande och så.. Konstigt tyckte jag, men när den värsta "skräcken" lagt sig började jag gilla låten, och fler låtar som jag fick höra ^^

2012-06-14 @ 10:39:48
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

Sv: Jo, det var nog just det där glada som gjorde mig tveksam ^^ Förut lyssnade jag mer på hmm.. Mörkare musik och var inte alls bekant med något så ljust och glatt. Tack vare att jag var påväg ur min "svarta"period kunde jag öppna ögonen för något som j-pop, och oj vilken glädje det förde med sig ^^ Jag tror jag fått nog av det ruskigt seriösa, och är dubbelt så glad över något som får mig att skratta än att gråta (:

2012-06-14 @ 10:51:04
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

Sv. Ja, det är okej ^^ Ska bli intressant att läsa också, det är ett ämne jag tycker är väldigt.. Viktigt.

Så var det för mig med, jag lyssnade på ledsam och arg musik när jag var ledsen, och allt blev som en negativ cirkel som bara fortsatte snurra. Om man istället kan bryta det ledsna med något glatt, något som faktiskt kan få än att må bra, blirmannästan förvånad över hur stor makt musiken har över än :)

2012-06-14 @ 11:20:08
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: