Min första Kanjani8-låt.

Jag råkade läsa på Fridas blogg om den första Arashi-låt hon lyssnade på (som sen fick henne att gå vidare och lyssna på fler låtar), och så blev jag inspirerad att skriva nåt liknande själv!

Min första Kanjani8-låt var Wahaha. "På den tiden" gillade jag Tokio Hotel mycket och jag var ofta inne på ett svenskt Tokio Hotel-forum. Jag hade fått kontakt med en person där, och vi pratade lite, och jag frågade om hennes profilbild. Hon sa att det var en i Kanjani8 (jag minns inte vem det var längre, för då hade jag ju ingen aning om vilka det var), och sa att jag borde lyssna på dem. Jag letade upp dem på youtube och hittade till slut Wahaha-pv'n. Jag lyssnade och.. tyckte det var läskigt. "Är det här på riktigt?" tänkte jag väl, "lyssnar folk på sånt här på allvar?". Efter ett tag lyssnade jag lite mer på Wahaha, och sen hittade jag på fler låtar, laddade ner och lyssnade allt oftare. Nu, några år senare och rätt många fler singlar i samlingen, är jag glad att jag gav dem en chans. Nu tycker jag inte att Wahaha är det minsta läskig längre, bara underbar! Och perfekt att lyssna på när man känner sig lite nere.




Har du någon första låt-upplevelse?

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag lyssnade också på Tokio Hotel förut, och det var just genom ett sådant forum jag kom i kontakt med Arashi ^^

Sv. När jag började lyssna på Arashi och deras glada musik kände jag snabbt en vilja att lägga av med alla nitar och det svarta. Det var som att jag plötsligt stigit in i en annan värld, en gladare värld, och när jag själv blev gladare ville jag inte stänga in mig i det svarta längre, utan låta mig omges av de fina färgerna som fanns att upptäcka i världen :)

2012-06-14 @ 11:34:38
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

Jag skrev en kommentar men sedan klev min otekniska sida fram så jag vet inte om den kom fram >< försöker igen och blir det två ber jag om ursäkt xD


Jag lyssnade också på Tokio Hotel förut, och det var genom ett av dessa forum jag kom i kontakt med Arashi ^^


Sv. Jag har hela tiden känt så att mitt mående, musiklyssnande och vad jag har haft påmint har hängt ihop. Deppigare musik när man inte är på topp, följt av mörkare kläder. När sedan den glada musiken bröt igenom med Arashi blev jag helt plötsligt gladare, och jag fick plötsligt ett behov av att utforska alla de vackra färger som finns i ärenden :)

2012-06-14 @ 11:50:33
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Chiaki

Testgrej

Svar: Svar på testgrej
Läs lite om mig här!

2012-06-14 @ 12:09:01
Blogg: http://xchiaki.blo.gg/
Postat av: xchiaki.blo.gg

Testkommentar2

2012-06-14 @ 12:09:31
Blogg: http://xchiaki.blo.gg/
Postat av: Frida

sv. Ja, man stöter på sånna människor ibland, som man märker att man har mer och mer gemensam historia med ^^



Just det där med att inte skriva sina egna låtar hade jag lite problem med i början. Jag förstod liksom inte hur jag skulle kunna.. Gilla något som jag inte ens visst vem som hade skrivit. Sedan kom jag på att jag faktiskt inte behövde tänka så mycket på det, att det egentligen inte spelade någon stor roll för mig. Huvudsaken var trots allt att jag gillade låtarna de framförde och det budskap som fanns i så många av dem, även fast det kunde tyckas lite.. Oseriöst. Men allting behöver inte vara så himla seriöst hela tiden, man behöver lite ren och skär glädje som livar upp ^^

2012-06-14 @ 12:13:43
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

sv. Ja, översättningen av låttexter kan förvåna än stor ibland, när man inte alls, genom musiken, tolkat den på det sättet. Men ofta brukar jag gilla texten, om jag gillar låten. Det finns såklart undantag, men det hör ofta ihop på något sätt. Hör man en låt man tycker är fin tycker jag oftast att texten brukar vara fin, när jag väl får se den. Och är den inte det får jag helt enkelt hålla mig till musiken haha ^^

Jag tyckte också att det kändes rätt fake ibörjan, med "massproduktion" av artister men sedan kom jag på att det inte spelade så stor roll för mig. Det är nog, som du säger, en vanesak, och det var inte så pass svårt att vänja sig vid trots allt :)

2012-06-14 @ 12:47:59
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

Sv. Jo, jag tror att jag läste det inlägget. Jag ogillar också sådant och sådana uttalande mycket, och sådant kan verkligen förstöra något man gillar. Jag tror man får försöka att inte ta det så seriöst, även fast det är svårt. Jag tror inte att de menar ordagrant vad de sjunger, och olika personer tolkar ju saker på olika sätt (seriöst, oseriöst, positivt, negativt mm.). Men det är aldrig kul när någon man gillar eller ser upp till säger något som strider mot ens åsikter.. :/

2012-06-14 @ 13:51:19
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

sv. På så sätt tycker jag faktiskt att det ibland är skönt att jag inte förstår vad de sjunger, då får jag ingen press på att försöka tolka varje ord och meningen. Men behöver bara lyssna, gilla det man hör och vara glad, inte tänka djupare än så. Ibland är det riktigt, riktigt skönt ^^

2012-06-14 @ 19:58:44
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: