Mjukt hår

Igår när jag tvättade håret blev det alldeles underbart mjukt. Därför tänkte jag ta och redogöra för hur jag gjorde, så att kanske någon annan också får uppleva samma sak.
 
(Det känns bättre än det ser ut på bilden, okej?)
 
Jag tvättade håret med bikarbonat (och avslutade med äppelcidervinäger) eftersom mitt tvättbalsam var slut. Jag tror inte det är relevant dock...
 
Sen bestämde jag mig för att göra en mini-smt. Jag tog en klick honung, en klick aloe vera-gel och två klickar vårdande balsam i handen, blandade, och la det i längderna, längst ner.
Sen stod jag en ganska lång stund och försökte "gnugga" in det i håret (vi pratar inte våldsamt nu, utan väldigt försiktigt), och jag försöka reda ut håret med fingrarna för att få in det överallt, mellan varje hårtest. Det här gjorde jag i kanske fem minuter, och sen lät jag det vara i ungefär lika lång tid utan att röra det. Efter det var håret jättemjukt. Jag vet inte, men jag tror det beror på att jag tog så lång tid på mig att få in det (och självklart också smt'n, men jag brukar inte märka såå stor skillnad som jag gjorde nu).
 
Testa gärna och säg om ni fick samma resultat! Det här kan man ju också göra även om man vanligtvis tvättar sitt hår på det "vanliga" sättet, och inte med balsammetoden eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: