Presidentval 2012

Har nyss suttit och tittat på valvaka i fyra timmar. Det har varit presidentval i Finland idag.

Ingen fick mer än 50% av rösterna vilket innebär att det blir en andra omgång om två veckor mellan de två som fick flest röster.
Den här gånger är det favoriten Sauli Niinistö och Pekka Haavisto som går vidare.

Själv tänker jag absolut rösta på Haavisto. Jag är otroligt glad att det var han som gick vidare. Jag tror att det blir svårt för honom att slå Niinistö, men jag vägrar tro att det är en omöjlighet.

Jag kommer att vara skitnervös när det faktiskt gäller. Vi funderade om vi (några vänner) skulle titta tillsammans, vi kommer säkert att stressa upp varandra och både ropa och skratta och gråta. Men mer om det sen, och så tänker jag vara nöjd med resultatet som det är nu.


Kommentarer
Postat av: Lily

sv: Vi har en miniräknare men jag skäms när jag använder den på enkla tal man egentligen ska kunna räkna ut i huvudet. Kunderna tittar på en som man vore en idiot för att inte kunna såna lätta tal. sad face



Ingen fara, jag gillar långa kommentarer! Men då vet jag lite hur jag ska kika om jag funtar på att läsa lite fanfics! Tack för informationen!!



kram

2012-01-23 @ 15:57:13
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Ja, jag får nog köra något i den stilen tror jag!



Mmm :/ Jag får helt enkelt träna och köra mitt bästa och förhoppningsvis så blir jag bättre!



kram

2012-01-23 @ 17:58:24
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: