Saker jag vill minnas

Jag skulle leta efter lite bilder för att göra en ny design till denna blogg. Då råkade jag hitta ett gammalt foto som jag skannat in, så jag bestämde mig för att redigera det lite.


Det är en väldigt fin bild tycker jag, med bra ljus (man ser hur varmt och härligt det är), jorden går sådär snyggt i diagonaler, traktorn är ganska bra placerad i bilden osv. Jag tror det är mamma som har tagit fotot och hon är inte den bästa på att fota (eller så är det bara tekniken hon inte förstår sig på. Detta var ju innan digitalkameror och allt sånt).
Sen har den ett speciellt värde för mig också. Det är så här jag vill minnas min barndom. Det är jag som sitter i traktorn, liten, glad och lycklig. Pappa, som inte finns mer, kör. Bakom sitter min granne och min farmor och sätter potatis. Nu, en hel del år senare, kan de inte längre göra sånt.

Min mamma brukar säga att hon inte tycker om att ta foton, hon vill uppleva saker genom sina egna ögon och inte genom en kamera. Och jag förstår det. Det förstör lite av spänningen när man hela tiden ska tänka på att få till bra bilder.
Men samtidigt tror jag det är bra att ha bilder, för man glömmer. Och vissa saker är bra att komma ihåg. Som att saker kan förändras så snabbt. Precis som mitt liv idag ser väldigt annorlunda ut jämfört med bilden ovan, kommer mitt liv säkert också att vara väldigt annorlunda om 10 år.
Det kanske är bra att tänka på vad och vilka man värdesätter idag, för om några år finns de kanske inte kvar.

Kommentarer
Postat av: Lily

Med hjälp av bilder man har tagit kan återigen se det man en gång glömt.



sv: Ledsen för sent svar. Det är konstigt att ni inte pratat om det innan. Hur kan det komma sig liksom. Historia är viktigt även om man kanske inte tycker det.



kram (höll nästan på att skriva "hjälp" istället för kram - jag vet inte varför)

2012-02-06 @ 18:00:42
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Mjaaa....men ibland kan man undra om jag inte har monster under sängen i alla fall ^^



Jo, det är synd :/



kram

2012-02-07 @ 19:26:30
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: