Råkade se denna bild på facebook...


Och tanken är god, men ändå blir det så otroligt fel. Lite som "killar gillar att ha lite att ta i".

Problemet är ju just det, att man ska se ut på ett visst sätt för att vara "hot".
Det är inte ett visst ideal som är fel, det är det faktum att det finns ideal överhuvudtaget som är fel. Att vara jättesmal ska inte vara "shit", lika lite som det ska vara något man vill uppnå. Det ska vara okej oavsett hur man ser ut. Det ska liksom inte spela någon roll.
Ur hälsosynvinkel är kanske vissa ideal bättre än andra, men kan vi inte då bara enas att idealet ska vara hälsa? (För nej, hälsa och vikt är inte samma sak.)

Kommentarer
Postat av: Lily

Det här med ideal kan såra en ganska mycket :/



sv: Det är ingen fara! Det kan inte vara så lätt att veta ^^ Tack så mycket för gratulationen :) Å tack igen för födelsedagskortet. Jag har satt upp den på min tavla i mitt rum ^^ Å lycka till med plugg och provet. Det kommer nog bra ska du nog se ^^



kram

2012-02-01 @ 22:01:35
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Nej vad spännande. Det här måste jag se. Nu får jag höra hur du låter också! wiiiie!



Jag tror du kommer klara det galant!



kram

2012-02-01 @ 22:08:14
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: åååå jag ville höra mer av din röst! Du är så gullig! Jag tyckte videon var underhållande. Det var inte så svårt att hänga med. Jag har ju trots allt läst om stormaktstiden en hel del i skolan så lite kommer jag ihåg ^^ Ni gjorde ett bra jobb!

Åh du var jättegullig som Gustav Wasa! Men era dialekter lät lite annorlunda. Alltså det lät inte som ni hade alla samma dialekt. Eller så inbillar jag mig det hela :S



kram

2012-02-01 @ 22:23:05
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Tack! Tack! Tack!



Okej. Jag hade lite svårt att höra vad hon med mörkt hår sa. Hon med långt hår. Men annars hörde jag vad alla sa. Det var intressant!

Du sa inte så jättemycket så jag kunde inte höra så mycket av din dialekt! Btw, du har jättefin hy ju! Avis! :D



Ja, det gör vi. Vi pratade om stormaktstiden i mellanstadiet, högstadiet och i gymnasiet. Jaha, okej. Men du bor ju trots allt i Finland så det är ju klart att ni pratar mer om finsk historia än svensk historia. Jag visste dock inte att Finland hade en mer gemensam historia med Sverige än Skåne. Knas. Men jag vet att Finland har tillhört Sverige.



kram

2012-02-02 @ 15:47:39
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Cleopatra

Sv: Förlåt~ Jag är så seg på att svara på kommentarer ibland -.-



Nej men jag förstår dig! Jag har inte heller sett eller läst något om nån från NewS sedan dom splittrades(har inte orkat..) men jag bryr mig lite ändå om dom :P



Hahaha pairings asså xD så jobbigt det ska vara men ändå måste det finnas i en grupp xD <3

2012-02-02 @ 20:06:53
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: