Några sista ord inför presidentvalet.

Imorgon är det presidentval här och jag är lite nervös (även om jag tyvärr inte tror att resultatet blir som jag vill).
Det är väldigt intressant (i brist på bättre ord) att följa med i insändardebatterna i tidningar.
Jag önskar bara att folk kunde bli bättre på att argumentera utan att tvingas trycka ner den andra. Varför kan man inte bara skriva vad som är bra med Niinistö och sen låta bli att nämna det som är dåligt med Haavisto och vice versa? Jag tycker det är så onödigt, och det blir dålig stämning då man ser en massa onödig kritik (självklart inbäddad i välvalda ord) i offentligheten.

Sen önskar jag att man kunde sluta bry sig om vilken partner kandidaterna har. Förstår folk inte själv hur idiotiskt det låter? Det är presidententen vi väljer, inte partnern.
Man pratar till och med om hur stor åldersskillnaden är mellan paren (mellan Pekka Haavisto och hans man skiljer det 20 år, och 29 år mellan Sauli Niinistö och hans fru). Har man verkligen inget vettigare att diskutera?
Och nu pratar vi då inte tonåringar som sprider hatprat på nätet, utan vuxna människor som på allvar skulle skämmas över Finland om det var ett bögpar som tog emot gästerna till presidentbalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: