Kär i fangirlingen

Ni känner till uttrycket "kär i kärleken"? Dvs när man gillar känslan av att vara förälskad mer än man gillar personen i fråga. Jag har funderat på huruvida det samma kan gälla för fangirling.
 
På sistone har jag haft en obsession för High School Musical, och det känns underbart. Att lyssna på låtarna om och om igen, titta på klipp, leta favoritpairingar och fanfics... Det är som en nyförälskelse, och jag går omkring i en liten hsm-bubbla, och jag kan gissa att folk omkring mig inte uppskattar det så värst mycket när det enda jag vill prata om är nåt töntigt videoklipp jag har sett eller hur mycket jag längtar efter att få se en av filmerna igen.
 
Men om jag är helt ärlig... High School Musical är inte bra. Jovisst, jag gillar filmerna, musiken, karaktärerna... (även om det finns saker jag inte gillar också), men jag tror inte att jag hade gillat det så mycket som jag gör om det bara hade varit en halvpopulär film. Ett stort, kanske det största, nöjet ligger i att det finns en hel fankultur kring det; det finns andra nördar fans på olika internetsidor, det finns tillgång till musik och videoklipp, man kan köpa olika prylar och samla, läsa fanfics och diskutera nörddetaljer, allting, om man bara vill.
 
Det här gäller självklart inte bara High School Musical. När jag tänker efter så gäller det egentligen ganska mycket av det jag gillar/följer. Jag gillar egentligen fangirlandet omkring mer än själva gruppen/filmen/vad det nu kan vara. Så på så sätt kanske man kan säga att jag är kär i fangirlingen.
 
Förstår nån vad jag pratar om? Känns det igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: