"Oönskad hårväxt"

Låter det inte rätt roligt egentligen? "Oönskad hårväxt"?
Lite som en sjukdom, eller ett otroligt jobbigt tillstånd då det börjar växa ut långa, tjocka hårstrån på hela kroppen och man börjar se ut som en varulv. Tänk efter, gör det inte det? Självklart skulle det här tillståndet ha nån fin medicinsk term på latin, men vanliga människor skulle ändå prata om oönskad hårväxt. Det hade väl varit rätt skönt på vintern att slippa pälsa på sig (den skulle ju "oönskat" sitta där ändå), fast det kanske hade blivit lite svettigt på sommaren.

(bild obarmhärtigt stulen från google)

Det blir nästan lite skrattretande när man tänker så, och sen tänker på det lilla hår som man faktiskt avser när man pratar om oönskad hårväxt. Några hårstrån på benen syns ju knappt, hur kan de orsaka såna ångestkänslor och måsten hos så många? Hur kan det verkligen spela nån roll om man rakar benen (eller andra ställen på kroppen för den delen) eller inte?

Kommentarer
Postat av: nicole♥~

uuh, asså jag typ hatar all reklam som har med "hur man ska se ut, och blablabla" jag pallar inte med alla skönhetsideal längre ... och sjukt synd för dem som har en sån sjukdom med väldigt mycket oönskad hårväxt ;A;



sv: heh fint namn:D jag lånade precis böckerna från brorsan, fast jag ska nog läsa dem under sommaren:P nu har jag ganska mycket i skolan:D tar ju studenten!:DD

2012-04-29 @ 10:39:05
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

Hehe ja det låter kanske lite lustigt men jag tycker det är bra att det finns. Jag kommer prova på det någon gång. Typ under armarna och så. Vore skönt att slippa raka där för jag vet att jag aldrig kommer vilja ha hår under mina armar. :))



Och det där med drickandet är tråkigt! Jag har druckit en del i mina tonårsår och så. Men jag är social och har lika roligt utan så dricker väldigt sällan numera när jag är ute. :))

2012-05-06 @ 12:24:10
Blogg: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: