En liten burk

Jag tänkte berätta om en sak som hände igår.
Jag och en vän var på väg för att gymma när vi mötte några ungdomar i högstadieålder (gissar jag på) i stan. En av dessa höll en burk med energidricka som han plötsligt bara släppte på marken. Jag började ropa (haha), jag förstod inte hur man sådär nonchalant bara kan släppa skräp på marken. Jag tror inte de hörde mig eller så ignorerade de det men de gick i alla fall vidare som om inget hade hänt, och där stod jag och min vän och tittade på burken.

Vi bestämde oss för att gå och panta den. Vi letade efter en butik som skulle ha ett ställe där man kan panta och till slut hittade vi en, trots att det blev en väldig omväg. Vi pantade och fick 15 cent som vi kunde köpa två lösgodisar för.

Det kändes rätt bra att panta den där burken. Inte för att det kanske gjorde nån skillnad egentligen, jag tror knappast att världen står och faller på den där lilla burken. Men det handlar om attityden. Man kan antingen vara nonchalant och slänga saker omkring sig, eller så kan man försöka att bara göra ens något litet fast det kräver lite jobb. Jag tror det är just den attitydskillnaden som gör skillnad.

Kommentarer
Postat av: Lily

Lite gör mycket :D Bra jobbat!!!



kram

2012-04-01 @ 10:47:15
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Gaymasen

Bra gjort av dig i vilket fall! :))



Och ja jag brukar också gå på aprilskämt. Men nu i år lyckades jag lura andra istället. Wohooo! ;-D

2012-04-02 @ 17:54:14
Blogg: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: