Hjälp mig, snälla!

Snart är det ju halloween (imorgon, faktiskt) och nästa helg ska jag och mina kompisar ha halloweenfest.
Jag tänkte klä ut mig till en japansk skolflicka, alltså finns det något läskigare?

Men jag har ett litet problem! Och jag tänkte att eftersom många av er som läser min blogg också är intresserade av manga/anime (tror jag) så kanske ni skulle kunna hjälpa mig.

Jag hade tänkt ha en helt vanlig "skoluniform" (vit skjorta, kjol, knästrumpor) och för att få det lite läskigt skulle jag ha uppskurna armar (med fakeblod såklart) eller nåt liknande.

Men problemet är sminket! Jag vill göra en läskig sminkning men jag vet inte hur.
Jag har försökt googla men varje gång så blir jag så rädd av de första bilderna att jag inte vågar scrolla neråt (och sen kan jag inte sova för jag tror att en av de där flickorna ligger under min säng och skrapar i madrassen).

Så snälla ge mig lite tips på hur jag ska sminka mig läskigt, och school girl-style!
(Men inga bilder! Absolut inte utan en ordentlig varning i alla fall)

Jag hade tänkt ha en bild här, men jag vågar inte leta reda på någon så det här inlägget får vara bildlöst.

Kommentarer
Postat av: d

vad söt du e XD.....

nej men du kan ju alltid ha sån typ... "emo" ?

asså rufsa ditt hår och sminka med svart smink runt ögonen men även ögonlocken och smeta ut det typ sen kan du ha linser i typ vit färg eller ngt kolla crazylenses! de har bra linser

och ha ett mörkt läppstift i typ lila eller svart eller och lite blodunder läppen eller så kan du ha röda läppar och blod under läppen



Jag e inget sminkproffs men hoppas detta hjälper n_n

2011-10-31 @ 19:52:40
Postat av: Mari

Sv: Först vill jag bara tacka för din fina kommentar om att vara glad. Det hjälper verkligen! Tack, du är bäst :D <3



Och vad roligt att du ska börja göra amigurumis! Du får visa mig sen! ;'D

2011-11-02 @ 11:49:23
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: