Jag är rätt ful. Och ganska dålig på idrott också.

Jag är riktigt stolt över rubriken! Den sammanfattar så väl det jag vill ha sagt.
De flesta av oss har väl nån gång sagt något om hur fula vi själva är, eller känner oss. Nästan varje gång får man till svar att "Neej du är ju fin!". Varför egentligen?
För om jag säger att jag är dålig på idrott (det är jag!) så bryr sig ingen. Då är det en av de egenskaper jag har som inte är så bra helt enkelt, och jag behöver inte vara bra på idrott för att hela jag ska vara bra. Alla fattar ju att jag antagligen är bra på något annat.

Så varför är det inte likadant med att vara ful?
Då man säger "Nej, du är inte ful, du är fin" så visar man ju att det är något extra dåligt att vara ful, att man inte "får" vara det. Alla "måste" vara snygga för att vara bra (det är ju de signalerna man ger ut, fast man kanske inte menar det).
Jag tycker att man ska få låta sig själv vara ful. Inte klanka ner på sig själv, bara ta bort fokus från utseendet.
Ni vet det där självkänslatipset man ofta läser, att man ska skriva på en lapp något bra om sig själv, typ "Du har fina ögon", för att få bort fokus från att det andra man tycker är fel på sig själv. Jag funderar på att utveckla detta, och skriva en egen lapp där det står "Du är kanske inte så snygg, men du är jävla smart och rätt bra på matte!".
Vad hade det stått på din lapp?

Kommentarer
Postat av: Bowie

jättebra tänkt! Jag har ungefär tänkt så. ''Du måste inte vara snygg för att bli accepterad'' Så tänkte jag iaf :) Alla är bra på något man är bra på, helt enkelt! :D

2011-11-06 @ 23:38:10
Blogg: http://bowieying.wordpress.com
Postat av: pic

mommo å moffa har en tavla där de står:

"Ingen kan allt men alla kan något!"

den gillar jag :)

2011-11-07 @ 14:48:51
Postat av: Cleo

Sv: Jag önska jag kunde ta och stoppa ner dig i väskan så att du också får följa med >3< Men vi ska åka i april ca 15-16 dagar, med klassen alltså :) <3

2011-11-07 @ 21:22:12
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Cleo

Sv: haha jag undrade lite varför du hette "Svetlana"? xD

Skulle jätte gjärna vilja ta med en JE fan för då kunde man springa runt där som två stuckna grisar och bara "iii:a" till allt man ser som har med JE att göra hahah x3



Saken är att jag går på samspråk med japansk inriktning i skolan så jag pluggar japanska och nu i april så betalar skolan allt(förutom fickpengar som vi själva ska ta med)och vi kommer få bo med värdefamiljer, gå i skolan osv :D

Så det blir som en jätte kort språkresa :)



Men uwah hamburg är väl ändå kul!!? Man får fortfarande åka utomlands! :D Bättre än inget alls ;D <3

2011-11-07 @ 22:07:59
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Liss Beck

Så søt blogg du har daa :))) Lese min ??

2011-11-12 @ 03:20:47
Blogg: http://ourlovefairytale.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: