One day in winter

Dag 07 - Min favorit årstid och varför

Min favoritårstid är vintern.
För det första så är det en väldigt vacker årstid. Jag älskar snö!
Sen är det så mycket bra som händer på vintern. Jul är min favorithögtid, och det är ju jul på just vintern. Dessutom är det nyår och min födelsedag och en massa andra små festligheter och det är ju roligt!
Sen är det ju jullov, och det tycker jag är perfekt! Sommarlovet är alldeles för långt, de andra loven är alldeles för korta, men jullovet är helt perfekt!

Alltid innan det blir vinter och jul har jag en vision om hur det kommer att bli, hur mysigt det är med tända ljus och julgran och julmat. I slutändan blir det aldrig så, mer skrik, gråt och familjegräl (alla är ju lediga, massor av tid tillsammans! Jippie!) och sen snöslask och kyla. Men på nåt sätt glömmer jag alltid det.

Här är Kanjani8 - One day in winter. Sådär på tal om vinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: