Jag är en riktig fegis...

Varje gång jag funderar på att publicera ett inlägg om någon åsikt, nåt som nån kanske kan ha argument mot, eller bara inte riktigt hålla med om (som detta) är jag skiträdd. Jag vill ju att alla ska hålla med mig och tycka att jag är supersmart som kommit på nåt sånt!

Om nån inte håller med måste jag absolut bevisa med skicklig argumentation och retorik att det är just min åsikt som är bäst. Men tänk om jag misslyckas? Tänk om mina argument inte håller och jag måste erkänna att jag kanske har fel?

Jag har blivit bättre på det där med debatter och små konflikter när det sker genom en datorskärm. Jag får ju lite tid för att fundera ut vad jag ska skriva. Så är det inte när man står bredvid varandra och ska säga vad man tycker. Då låser det sig totalt och jag tvingas liksom hålla med. Bara för att slippa konflikten.

Extra svårt är det med vänner. Jag tänker att kanske är det efter just den här lilla debatten som de inser att jag är en dålig människa och att de inte vill umgås med mig. Det känns liksom lättare att bara hålla med då, säga förlåt, det var jag som hade fel, fast det ju absolut inte är så man ska göra.

Men som sagt, jag börjar bli bättre på det. Jag försöker alltid tvinga mig själv att inte backa, och fortsätta säga mina åsikter.
Fast skiträdd är jag.

Kommentarer
Postat av: Cleo

Sv; Tack så mycket för din kommentar! <3

Grejen är att jag inte har bråttom. Jag kan plugga klart här i Sverige och utbilda mig till en lärare(jag vill bli en lärare) och jobba ett par år här genom att lära ut japanska( typ språklärare) men jag vill senare "starta ett ny liv" i Japan där jag kan fortfarande vara en lärare men till lågstadiet~högstadiet :O <33

2011-12-02 @ 13:04:59
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Cleo

Sv: Tack så mycket sötnos! Men jag tror nog oxå det. Förr eller senare så kommer dom nog att förstå att jag verkligen vill gå och bo i Japan :) <3

2011-12-02 @ 21:16:50
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: kurokage

mm, ja har oxå samma problem, speciellt i det verkliga livet, där man int hinner tänka efter vad man säger o sånt /:

svar: hehe, nå de e int konstigt heller. Ja menar sånade cd-jackets, de brukar ju finnas a, b o c av dem (:

bra bra, vi får hoppas att de int blir nå större än de x)

2011-12-03 @ 00:28:32
Blogg: http://kurokage.blogg.se/
Postat av: GD

ja du får mig alltid hålla med om heelt! :D

2011-12-03 @ 13:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: