Second hand

Jag har försökt leta lite second hand-butiker, eller loppisar (använder ni det ordet i Sverige?). Jag kom fram till vilken underbar idé det är att köpa kläder (och kanske annat) på loppis! Att kunna hitta 3-4 fina tröjor för inte ens 10€ (~100kr) passar min plånbok perfekt! Dessutom hittar man ofta fina kläder om man bara börjar söka (och bestämmer sig för att små hål ändå inte syns så bra), man måste bara ha lite tålamod.

Jag har aldrig tidigare hittat något på loppis, det är först nu i sommar som jag köpt något. Och det är rätt mycket jag hittat!
Här är några av de kläder jag köpt i sommar. Den tröjan som ser gul ut på bilden men är vit i verkligheten har blivit en personlig favorit! Jag vill ha den varenda dag!


Något annat bra med loppis är ju att man hjälper någon annan; jag har själv sålt saker på loppis och även om jag aldrig fått in mycket pengar blir jag ändå glad. Dessutom är själva återanvändningsproceduren trevlig. Jag kan njuta av något som nån annan inte gillade, istället för att plagget ska ruttna i nån låda.
Det finns ju också en del välgörenhetsloppisar, t.ex. röda korset och olika missionsföreningar (eller vad det heter) brukar ha såna, dit man skänker kläder och saker och pengarna sen går till välgörande ändamål.

Jag tänkte att vore det inte trevligt att bli en sån där loppistönt, som köper nästan alla kläder på loppis?
Det skulle bli väldigt mycket billigare och man skulle kanske få roligare och mer personlig klädstil.

Vad tycker du om att köpa kläder, eller annat, på loppis?

Kommentarer
Postat av: ★Mysuri★

så fina ;w;

2011-08-29 @ 21:31:08
Blogg: http://mymic.blogg.se/
Postat av: 美杏花

sv: Haha ja! XD Men så söt 8D

2011-08-30 @ 20:12:59
Blogg: http://bi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: