No poo

För ca två veckor sen började jag med balsammetoden, eller no-poo! (läs mer här)
No-poo står för "no schampoo" och samtidigt att man inte vill sätta en massa skit i håret (eller på kroppen i övrigt). Sen jag slutade med schampoo har håret blivit mycket mjukare, och folk har kommenterat att jag har fint hår! Det är ännu lite torrt tycker jag, men jag testar mig ännu fram med olika balsam och andra knep.
Jag försöker också undvika andra hårprodukter, t.ex. hårspray som jag tidigare använde varje dag. Och jag ser fram emot att inhandla andra naturliga, bra, skönhetsprodukter att använda i håret eller på kroppen.
Nåt jag märkt är att det plötsligt blivit veckans höjdpunkt att duscha!! Jag längtar till de dagar mitt hår kommer att vara sådär underbart mjukt igen (även om det håller sig så rätt länge) som efter tvätt.

Är det någon annan som sysslar med denna metod?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: