Varieté

För ett tag sen var det nån som bad mej berätta lite om teve-shows och sånt, som Johnny's är med i.

Nu vet jag inte så mycket, eftersom jag i stort sett aldrig tittar på sånt.
MEN! Idag fick jag veta att man på dramacrazy.net kan titta på en del såna teveavsnitt, med engelsk text! Jag brukar titta på drama och filmer på dramacrazy, men jag hade ingen aning om att man kunde titta på sånt här också!?

här är lite länkar och sånt.. ^^

Cartoon KAT-TUN



Jag vet egentligen ingenting om detta. Verkar som att detta tillockmed har lagts ner men jag länkar ändå. Jag vet inte om jag direkt kallar mej ett Kat-tun fan. Jag lyssnar på en del av deras låtar ibland, och det är i stort sett allt. Men jag klickade i alla fall för att titta på nåt slumpmässigt avsnitt där Junno och Jin går på dejt med två modeller.
Rätt underhållande, men inte speciellt olikt annat jag sett. Fast jag tror inte att det finns mycket inom Varieté-genrén som är speciellt. Men jag har ju inte alls sett mycket då.. ><

I alla fall kan du titta här.


VS Arashi



Jag har inte sett detta (bara några klipp därifrån på youtube för länge sen), det laddade så segt ><
Men ni kan ju kolla in i alla fall, här.

Det finns också en massa annat med Arashi. Klicka här för att komma till andra program.


Det fanns i stort sett (vad jag vet efter att ha checkat listan en snabb gång) inget annat på dramacrazy.
Och om jag får vara ärlig så är jag riktigt trött just nu så jag orkar inte söka en massa information.

Men jag kan ge er ett litet tips..
Det finns en johnny's-fangirls-världen som använder sej av pseudonymen NEWShFAN och hon har översatt massor av videoklipp och dylikt (inte bara varieté) som är Johnny's-relaterat och det kommer mer och mer ;) 

Jag tycker det är riktigt duktigt av henne, jag har hört många rekomendera henne om man söker översättningar till nån video. Så ni kan ju kolla in hennes LJ; newshfan.livejournal.com

Några tips på varieté du kan söka på: Shonen Club, Hey!Hey!Hey!, SMAPxSMAP, Janiben

eeh det var ju några i alla fall (A) XD

Sen går det ju också att söka på youtube. Det brukar alltid finnas roliga klipp där (ibland tillomed med sub)


Det här är ett lite farligt område för mej att ge mej in på, för jag kan egentligen ingenting..
men kanske kunde jag vara till hjälp!?

Ifall nån vet mer om alla olika shows eller var man kan titta på dem/ladda ner så säg gärna till!!




Kommentarer
Postat av: Sabina ❤

sv. Ja, man saknar lite att ha någon att prata med när det gäller japansk musik. Tack och lov för internet, här kan man åtminstone hitta människor med liknande intressen som en själv ;D



2010-05-27 @ 23:42:47
Blogg: http://sweetfairyfloss.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: ja fy sjutton >.<



ha en fin dag iaf:)

kram

2010-05-28 @ 13:05:31
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Lenica

KAT-TUN är för bra :D<333

2010-06-02 @ 17:49:06
Blogg: http://lenicaakerlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: