Top Ten - listor

I fredags på engelskan skulle vi ha nån typ av Top Ten.
De som ville fick ta en låt, skriva upp den på tavlan, och sen skulle man lyssna på alla låtar och ge poäng.

Dum som jag var försökte jag vara modig och skrev upp Glorious, av den enkla orsaken att det är en Kanjani8-låt och att den är på engelska! Direkt vi skulle lyssna ångrade jag mej. Jag var pinsamt nervös och när den spelades låg det en tryckt stämning över hela rummet. Kanske var det bara jag som inbillade mej, men det var inte roligt i alla fall.

Idag hade vi också engelska och eftersom vi inte hann i fredags skulle vi ge poängen idag.
Och jag antar att ni är väldigt spända på resultatet.

Glorious kom på åttonde plats av totalt åtta bidrag.
(Y)

Det var väntat och jag blev inte så ledsen som jag trodde. Faktiskt blev jag knappt ledsen alls. Jag tyckte snarare att det var ganska häftigt att en Kanjani8 låt kom på åttonde plats! ;)

Jag är ganska ny i den här "kulturen" eller vad man ska kalla det. Jag antar att jag inte riktigt har lärt mej allt än.
J-pop, och speciellt när det gäller ballader som sjungs med lite lagom dåligt uttal av unga snygga killar, är inte någon höjdare bland de flesta. Det är faktiskt många som ärligt inte tycker om det alls.

Själv älskar jag låten. Jag älskar Kanjani8
, och om det inte var för dem hade jag inte kunnat vara så positiv som jag är nu, och faktiskt ta det här riktigt bra.
Jag skäms överhuvudtaget inte över dem, eller låten, men det är klart att det inte är så roligt att få det som kastat i ansiktet att man har "sämst" musiksmak i klassen.
Jag började tänka lite på hur fel det egentligen är med alla listor o.d...
Bara för att en majoritet tycker att en viss låt är bäst
betyder det ju inte automatiskt att den är bäst av allt som finns!

Alla har ju olika åsikter. Nu blir dom flesta kanske inte personligt sårade av att höra nån lista på mtv, men att få en låt man verkligen gillar nedröstad av hela sin klass, det kan ju såra något enormt.

Så diss för såna här tävlingar tycker jag!

Håller du med?


För övrigt kan jag berätta att den vinnande låten var Hannah Montana - Best of both Worlds XD

Här är glorious:

 

Ny kategori: Personliga åsikter


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Glorious är betydligt bättre än Best of both Worlds! ^^



Jag har blivit ett smygfan av Kanjani8 xD Vissa låtar som de har är så... spralliga, man blir glad av att lyssna på dem! :D

2010-05-24 @ 19:40:28
Blogg: http://strycnine.blogg.se/
Postat av: Isabelle

sv: Det är bara orange för att Strycnine (en av mina karaktärer) har orange hår (a)



Haha, tack xD men det är väl inte mitt fel att geografi är dödstråkigt!

2010-05-24 @ 19:45:06
Blogg: http://strycnine.blogg.se/
Postat av: Rhodesia

Den låten är så fin :)

2010-05-24 @ 19:47:23
Postat av: Isabelle

sv: Det är egentligen omvänd ordning ;) Den som hamnade sist vann, den som var först förlorade (a)



Haha, men Glorious är så fin! Jag är totalt hjärntvättad... fast jag har så lite låtar med dem och jag slarvar bort låtarna lite då och då :P

2010-05-24 @ 19:48:26
Blogg: http://strycnine.blogg.se/
Postat av: Isabelle

sv: Precis! xD Egentligen så skulle man ha så hög siffra som möjligt. Det förstår väl alla, eller?

2010-05-24 @ 19:56:31
Blogg: http://strycnine.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: jaa >.< ogillar kallt väder. men det ska väl bli fint i helgen igen, åskar och regnar typ hela tiden hos oss :(

2010-05-25 @ 10:09:06
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: mm<33

2010-05-25 @ 12:08:29
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/
Postat av: Sabina ❤

Haha, Glorious är ju definitivt bättre än Best of both worlds. Gillar inte Hannah Montana alls ._. Men jag vet hur det känns. Min musiksmak anses inte heller vara den bästa om vi skulle jämföra i klassen, men jag bryr mig inte för jag VET att min musiksmak är bättre haha. Nej, men alla har ju olika smak och J-pop är ju inte något de flesta lyssnar på här. Jag minns när jag skulle spela upp Gackts "Last song" i skolan och min lärare tyckte att den lät som en dålig ballad från Eurovision song contest >.<



sv. Jag håller med! Wasabinötter är jättegott^^ Det finns ju wasabiärtor också, men det har jag aldrig provat :o

2010-05-25 @ 16:24:16
Blogg: http://sweetfairyfloss.blogg.se/
Postat av: moa

fin blogg (:

2010-06-11 @ 21:46:29
Blogg: http://nagotannorlunda.blogg.se/
Postat av: laura

jag vey hur det känns!!

jag gjorde likadant men vi skulle skriva om ett band och sedan läsa för hela klassen och jag valde KAT-TUN och så satt läraren på en sång av de och alla kollade på mig med konstiga minner, fast gjort är gjort och jag e glad at jag kan vara mig själv och visa det för andra som är falska och såna som gömmer sig bakom allt smink om du fattar vad jag menar, :)

2010-06-20 @ 16:58:29
Blogg: http://ysabellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: