Drama: My Girl

Igår tittade jag klart My Girl. Ett drama där Masamune Kazama (Masaki Aiba) plötsligt får veta att hans f.d. flickvän, som han inte sett på sex år, har dött. Dessutom har hon en barn som Masamune är pappa till utan att han har vetat om något.
Vid barnets mammas död flyttar dottern hem till Masamune som ska försöka ta hand om henne och samtidigt jobba på sin karriär som fotograf.



Dramat fick mej än en gång att inse hur olika japanska draman och t.ex. amerikanska komedier är.

ex: vid ett tillfälle åker Masamune iväg och man vet att han inte kommer att få se sin dotter på ett tag. Han tittar på henne i bussfönstret och hon försöker gråtandes springa efter bussen. Efter alla dessa amerikanska filmer jag sett tänker jag såklart att "han kommer säkert att inse att han inte klarar sej utan henne och så kommer han att hoppa av bussen och strunta i sin resa, bara för att han älskar sin dotter så mycket".
Men det hände aldrig! 
Jag blir lurad på nåt liknande sätt varenda gång jag ser japanska draman!!!
Nån annan som har varit med om det?

Hur som helst, ett riktigt fint drama som fick mej att tänka om gällande föräldraskap i sej och också mina egna föräldrar. Det verkar nästan som om ens föräldrar njuter av att säga "nej" ibland och tvinga en till saker man inte tycker om. Men i grund och botten måste det vara riktigt svårt att se sitt barn ledsen, och ännu värre om man vet att det är ens eget fel.


Här är "huvudlåten" (jag vet inte vad det heter på riktigt xD) till dramat.

Arashi - My Girl


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag älskar sånna knoppar som går i örat! XD

Men mina går nog sönder eftersom dom blir helt intryckta på kudden. Brukar ligga i sängen och lyssna på musik. XD

Får ta och köpa skullcandys då. :D

2010-05-25 @ 19:09:23
Blogg: http://kiwicandy.blogg.se/
Postat av: Kira

Oh vill också titta på My Girl :(

2010-05-25 @ 19:37:47
Postat av: Lisa

jag kollar inte på japanska dramer so i don't know! :)



sv: ja bättre än åska! men tror du att de blir varmt och skönt under sommarlovet? :O förra året va det ju skit väder hela sommaren :(

2010-05-26 @ 10:09:11
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Anette

Woho! Fixa din byxor dårå vetja! :D

Men vad har du för slags par. Sånna med knoppar eller med hörlurar? HAA.

2010-05-26 @ 16:15:07
Blogg: http://kiwicandy.blogg.se/
Postat av: Sabina ❤

Det var längesedan jag såg på japansk drama o.o När jag har mer tid över så ska jag göra det ;)



sv. Ja, det är roligare om det finns någon som delar samma musiksmak som en själv. Själv lyssnar jag ändå mest på j-rock, även om det blir en del j-pop ibland också, och jag är den enda bland mina kompisar som gör det T.T

Kanske det. Vissa låtar kräver att man lyssnar flera gånger på dem innan man inser att man faktiskt gillar dem :)



Haha, min lärare menade nog egentligen inget illa. Men jag tycker ändå det var en väldigt dålig jämförelse att jämföra Gackt så. Han skulle bara veta vilken stor artist Gackt faktiskt är i Japan^^

2010-05-26 @ 18:56:18
Blogg: http://sweetfairyfloss.blogg.se/
Postat av: Anette

Dom med ploppar är mycket billigare. Plug-in heter dom kom jag just på HAHA.

Men finns dom inte på elgiganten osv? :O

2010-05-26 @ 19:46:31
Blogg: http://kiwicandy.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: jo kanske ^^ men jag gillar koreanska dramer, boys over flowers.. SJUKT söta pojkar i den ^^



haha inte jag heller. men är det över 15 grader är jag nöjd ^^ jo jag minns, det regnade och va inte alls vackert :( fy.. hoppas det blir det i år, eftersom vintern var KALL

2010-05-26 @ 20:50:12
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: jaa, men kolla på någon ^^ du kommer inte ångra dig, du kommer att bli beroende _



haha jaa, inga getingar eller något annat äckligt :/ hatar kryp, ormar och insekter :S usch..

2010-05-26 @ 21:30:21
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: dom är lätta att göra och super söta ju^^



oj då :/ men då kan jag säga att jag börjar skrika och gråta när jag ser maskar och skogssniglar! det är helt sjukt.. och sprutor är värst!!! när jag skulle ta en spruta för att jag skulle åka utomlands fick jag världens panik, det kom 4 st sjuksköterskor som fick hålla i mina armar och ben för jag ville sprignar där ifrån och gud va jag skrek, det trodde jag inte var klok.. typ mentalsjukhuset nästa :S men det är ju så när man är rädd :S T____T

2010-05-26 @ 21:40:26
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: aaw :/ jag vet.. och de som säger att "jag är inte rädd för ngt" ör ju bara ren lögn! alla är rödda för något och det är mänskligt!



jag är rädd för sprutor pga min tandläkare körde en bedövnings spruta i handen på mig när hon bara skulle lägga en droppe bedövning på handen.. första tandläkar besöket och jag är sjukt rädd för tandläkare än :S mamma måste va med!! haha

2010-05-26 @ 21:56:05
Blogg: http://jinandjang.blogg.se/
Postat av: Madde

mm, gud jag kommer oxå att sakna bloggen jättemycket! ;_; Men alltså vi tar inte bort bloggen, är det okej? Jag vill kunna läsa den, som ett minne ):

2010-05-27 @ 08:01:03
Postat av: viccan

sweet blogg :)

2010-05-27 @ 16:12:45
Blogg: http://nattstad.se/alltidviccan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: