LM.C konsert (Madde gästbloggar)

Den sjätte April var det LM.C konsert i Stockhoml!
Madde (som även har gästbloggat här tidigare) har nu för andra gången skrivit lite om konserten.


"Nu har jag fått uppdraget gästblogga igen! :D
Denna gång handlar det om Lm.c konserten! Det var den 6 April och en av de lyckligaste dagarna i mitt liv!
Jag vaknade halv 5, och då lite senare åkte jag till Fryshuset där dom skulle ha sin konsert. När jag kom dit var det redan folk där, jag blev nummer 30 i kön. Personerna längst fram hade köat i 4 dagar så det krävs ju för att komma längst fram ^
^^. Jag fick jättemånga vänner på direkten, så kön var inte alls jobbig. Det är bara roligt att köa, som halva nöjet för konserter.
Jag och 2 kompisar hade bestämt att vi skulle köa utanför ett galler där Lm.c's turnébuss skulle parkera, så vi köade där ungefär 3 timmar.
Och när klockan var ungefär 4 tror jag, så kom deras buss. Och då kom alla fansen springande och alla skrek!
Det tog ett tag tills bussen hade parkerat, vissa fans blockade vägen vilket inte var så bra!
Men så äntligen kom dom ut, och då kändes det som att jag skulle svimma! Alla skrek ännu mer och jag började gråta lite xD



Sedan klockan 18:30 var det insläpp. Jag fick lite panik och sprang till scenen men då var det en vakt som sa "Du där tjejen, sluta springa! Scenen försvinner inte".
Då fick jag lack på honom  :D Sedan så ungefär 40 minuter efter började konserten.
Jag hade en plats näst längst fram, vilket var bra, jag såg mycket. Först kom Lm.c's bakrunds spelare in och publiken var ganska lugn.
Men sedan när Aiji kom ut så blev det helt hysteriskt. han ställde sig ungefär 2 meter ifrån mig. Jag kunde nästan röra honom!
Sedan när maya kom ut trodde jag nästan att jag drömde. Jag visste att detta skulle bli världens bästa konsert!
Dom började med att spela deras nyaste singel "Ghost Heart". Och dom var så bra!
spelade dom lite random låtar, och tillsist "Punky Heart" som jag hade väntat på att få höra så länge!
Det är min favoritlåt och den betyder så mycket för mig. Den var ännu bättre live måste jag säga!
Den sista låten dom spelade var såklart "Rock the LM.C", och sedan så gick dom.
Jag glömde att säga att jag också fångade Aijis plektrum.

Så det var ju toppen :D  Efter konserten köpte jag också en mega affish på Lm.c, som dom sålde utanför scenen. Detta var nog den bästa konserten jag varit på!"




Var du också där? ^^



förresten..
Har du varit på nån japansk konsert eller liknande, och vill dela med dej av händelsen precis som Madde har gjort, så är det bara att meddela mej!





Kommentarer
Postat av: Hanna

Självklart var man där! :D Men jag trodde inte dom spelade punky heart :O

2010-04-12 @ 20:14:24
Blogg: http://hanna001.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: haha ja han ser ut som ett stoort djur iaf:P (på teckningen iaf:P) haha

2010-04-13 @ 12:17:05
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/
Postat av: jonna

Okej.. ^^ haha ! vad har du gjort i dag då ?

2010-04-13 @ 13:54:57
Blogg: http://domii.blogg.se/
Postat av: Shiko

Hejjsan! Jag ville bara meddela dig om att jag avdrar en vinnare idag och inte på Söndag eftersom det finns inga nya deltagare.

Så ta ett kik i min blogg senare ikväll så att du ser om du är den lyckliga vinnaren.



Kram/ Shiko. <3

2010-04-14 @ 20:36:46
Blogg: http://shikos.blogg.se/
Postat av: sofia

Åh det låter så sjukt häftigt det där! Har dock inte varit på någon konsert på länge. :/

2010-04-14 @ 21:37:04
Blogg: http://sqfia.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: haha lol:P

2010-04-15 @ 08:30:06
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/
Postat av: sofia

SV; oh ja! Var du på an café? coolt! :D Jag hade inte möjlighet att kunna gå på den konserten, vilket var synd för att jag lyssnade på An café riktigt mycket då. :< Något band jag önskar ska komma till sverige innerligt är nog BIGBANG. c: men det kommer nog inte hända förrän om några år.

2010-04-15 @ 18:28:47
Blogg: http://sqfia.blogg.se/
Postat av: sofia

SV; ja verkligen :/

JA men precis så känner jag, det finns en sånhär ansöksgrej på facebook där man kan ansöka om att sina favoritband ska komma till det landet, jag har ansökt att BIGBANG ska komma typ 10 gånger xD haha.

Ja det är ganska coolt faktiskt! Om de kommer igen så ska jag också gå! JAG MÅSTE. haha ^^ var du på deras konsert förra gången då ? ^^

2010-04-15 @ 18:47:36
Blogg: http://sqfia.blogg.se/
Postat av: sofia

SV; haha ^^ åh, jag tror inte att man kan länka det här, det är bara att logga in på facebook och söka på det band man gillar, sedan kommer ju en massa resultat upp och så står någon av de där grejerna typ riktig information, sedan kommer en knapp där det står ex "Vill du att.. BIGBANG kommer dig?" sedan klickar man på den och så ska man skriva in namn och epost och så sen vilket land och vilket stad dem ska komma till :D sen så OM ens favoritartist kommer då till sverige/finland så får du ett meddelande via epost, ganska smart va?:D

HAHAH okej ^^ oh ja, tänk vilket sommarlov om de skulle komma nu i sommar? :DD

2010-04-15 @ 19:08:31
Blogg: http://sqfia.blogg.se/
Postat av: sofia

SV; åh :c jag är dålig på att förklara.

ah jaså :D vad är det för grupp då?

Sant, jag hade allvarligt talat blivit dundersur om jag inte hade fått gå när någon av mina favoritartister/band skulle komma till stockholm!

2010-04-15 @ 19:47:17
Blogg: http://sqfia.blogg.se/
Postat av: sofia

SV; haha ok ^^ nejmen tro mig, det är många som sagt att jag förklarar dåligt, det gör jag :c IRL också.

HAHA eller hur! Jag har tjatat på mmamma redan nu att om någon av mina favoritband/artister kommer till sverige så MÅSTE jag få gå, hon sitter och mumlar t.e.x "mhm.. japanska band?" och "vi får se" Men mest troligt om hon förbjuder mig så åker jag ändå, liksom. haha! smugglar in mig på flygplanet or something (Y) :DD

2010-04-15 @ 19:58:17
Blogg: http://sqfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: