Koishite Akuma

Jag har börjat se Koishite Akuma igen, för.. 4de.. 5te.. gången? Det var ett tag sen jag såg det sist, och när jag ser det nu så inser jag att det faktiskt är ett riktigt bra drama!
(Sen vet jag inte om jag kan vara riktigt objektiv, med tanke på att en av mina absoluta favoriter spelar huvudrollen (jag pratar om Yuma, såklart).)
 
Jag gillar high school genren, och det här dramat innehåller dessutom lite djupare teman, såsom kärlek, avund och död. Det är inte bara de där ytliga tonårsproblemen som en del high school dramer kan fastna vid.
Att det handlar om vampyrer gör det inte direkt sämre. Vampyrer fascinerar, så är det bara. Det är jätteintressant att följa Ruka (huvudpersonen) från att vara skygg och inte vilja ha något med människor att göra till att öppna upp sig och bli en del av gemenskapen, samtidigt som han lär sig mer om sitt förflutna. Yuma gör det här jättebra, tycker jag.
Jag gillar också att de har valt att fokusera på en relation mellan Ruka och hans lärare Makoto. Det skapar ytterligare en konflikt (åldersskillnaden, och det opassande i att vara kär i sin elev/lärare), och det är lite annorlunda.
Sen ger dramat mig överlag en otroligt bra känsla! Det är fina vyer och fin musik (bl.a. Debussy's Réviere).
 
 
 
Tittar du på nåt för tillfället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: