Ladda ner

Jag sitter och lyssnar på NYC's nya låt Haina! Vad tycker ni om den?
Jag gillar den faktiskt! "Vad är det här!?" tänkte jag först, det lät lite töntigt. Men jag älskar ju töntmusik!

Lyssna här medan den ännu finns kvar.


Jag laddade ner singeln och nu lyssnar jag om och om igen på alla låtar.
Det med att ladda ner låtar är något man skulle kunna diskutera i evigheter.
Jag har ett ganska fläckfritt samvete känner jag. Visst laddar jag ner mycket, väldigt mycket faktiskt! Jag använder inte Spotify eller iTunes ens, som de flesta gör, jag laddar ner istället. Däremot köper jag faktiskt det mesta (men jag laddar ner det och lyssnar oftast på de nedladdade versionerna, för jag vill inte slita på den köpta skivan alls), inte allt men det mesta. Många låtar köper jag flera gånger (först på nån singel, sen på ett album och kanske också på en konsertdvd). Jag stöder Johnny's genom att köpa i princip allt av tre grupper, och ibland lite till. Jag känner att jag liksom har betalat för att få ladda ner någon Arashi låt där och nån NewS låt där, utan att behöva köpa hela skivor.
Hur gör ni? Och vad tycker ni om att ladda ner överhuvudtaget?

Kommentarer
Postat av: Lily

Sv: Ursäkta för väldigt sent svar. Det är kanske så som du säger :/



Ja, ungdomar (inte bara) har sån otrolig press på sig jämt och ständigt. Sen det hela med stolthet också. Det är så himla himla himla viktigt. Å gör man något som skulle skada den stoltheten då är det skamligt. Å saker och ting som är skamligt är oförlåtligt. Man drar inte skam över sig eller sin familj. Föräldrar skäms över sina barn som inte kommer in på finfina skolor. Folk får för sig att de har rättigheten att peka finger och leka stor. Varför kan människor inte bara vara vänligt sinande.



Ursäkta att detta blev lite rörigt. Hoppas du hängde med i min tankegång :)



kram

2012-05-25 @ 18:48:46
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Tack så mycket! Det är högt uppskattat! :)

Inte just nu. Nu vill jag bara sitta framför datorn och vara ynklig och svära åt världen (för så mogen är jag). Men verkligen, tack för att du frågar :)



Angående nedladdning så är jag detsamma ^^



kram

2012-05-25 @ 19:22:29
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Då kan vi hata och svära åt världen tillsammans då! Tack å jag hoppas detsamma för dig :D



Tack för länken! Det var fint! Bra ord skrivna av honom ^^



kram

2012-05-25 @ 19:40:30
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Ebbzzchan^^

Jag laddar ner väldigt mycket musik! Jag tycker inte det är fel i sig, men att jag inte äger en enda kpop-skiva har jag lite dåligt samvete för... ;A;

Jag har flera gånger tänkt köpa skivor, men jag har hel enkelt inte råd, för jag har mycket annat att lägga pengar på och min månadspeng är så liten.

Well, genom att ha musiken på mobilen har jag fått fler människor att lyssna på kpop, och vem vet, vissa kanske blir så hardcore att de köper albumen?



...Hej lång kommentar.

2012-05-26 @ 11:24:38
Blogg: http://ebbzzchan.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag är en dålig köpare... Jag köper det jag allra helst vill ha, men eftersom mitt kontokort inte funkar på internet så blir det inte ofta jag köper andra saker utöver det. Det andra som jag är nyfiken på brukar jag ladda ned.. ..

2012-05-30 @ 15:15:25
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: