Stadsdag

Idag hade jag en riktig "stadsdag". Jag åkte in till stan runt 11, och gick till biblioteket. Det var min första gång där, så jag skaffade mig ett kort, och lånade bl.a. en bok av Murakami Haruki, och också filmen Norwegian Wood (som baserar sig på Murakamis bok med samma namn. Jag skrev lite om det här). Jag ska titta på den nu så jag kan antar att jag säger vad jag tyckte om den sen!

Så åt jag sushi och gick omkring i olika affärer, t.ex. en ekobutik, bokhandlar, en klädaffär (där de säljer jättefina och dyra kläder). Sen mötte jag en kompis och vi for till allkristna bokhandeln, där en annan av våra vänner jobbar. De har en liten loppisavdelning där så jag hittade två kjolar. Sen var vi på café, och så gick vi längs stranden. Sen avslutade vi med att gymma. 

Det var jättetrevligt, och skönt att en dag slippa ut, och inte bara sitta här i rummet framför datorn. Och jag kom fram till att jag ska gå till biblioteket oftare, eller snarare läsa böcker oftare! Det får nog bli ett litet sommarmål.


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, Murakami Haruki är en av mina absoluta favoritförfattare! Fågeln som vrider upp världen har jag inte hunnit läsa än, men den står i bokhyllan och står på tur så fort jag avslutat Sagen om ringen-serien :)

Sv. Jag borde nog också ta mig till frisören någon gång, det har min syster också sagt. För hur bra jag än tycker att hon klipper klipper hon inte efter alla de regler som förmodligen finns. Men jag tror jag skjuter upp det ett tag till, haha, i alla fall över sommaren eller längre ^^

2012-06-16 @ 06:03:59
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Daniella Book

Jättefin blogg! Allt bra?:D

2012-06-16 @ 12:44:24
Blogg: http://daniellabooks.blogg.se
Postat av: Lily

Låter som en perfekt dag ju! Helt underbart!

sv: 9 timmar, det var inte dåligt! Nej men precis, det är nog som du säger. Man får ta myrsteg. Jag har märkt att mycket av de böcker om inte alla jag har köpt det senaste två åren är må bra böcker. Böcker om naturlig skönhet och hur man gör egna krämer, böcker om örter, kokböcker, lära känna dig själv och såna böcker. Skulle aldrig ha last såna böcker för fem år sen.

Tack så mycket :)

Jag hoppas du får din JUMP skiva med!

2012-06-16 @ 13:19:30
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: