Musikupplevelser

 Vanligtvis när jag lyssnar på musik så lyssnar jag på ett album/en singel om och om igen, eller bara på en låt på repeat. Jag tycker om det, för då får jag in låtarna ordentligt i huvudet. 
 
Men ibland, som idag, tar jag bara alla låtar jag har och spelar dem utan att tänka på vad som kommer sen. Jag har till och med mixad ordning ibland. 
På det sättet får man höra mycket som man inte har hört på länge, och man kanske uppskattar dem på ett annat sätt eftersom de inte kommer i den ordning man är van med.
I alla fall om man har iTunes kan man också ordna låtar efter antalet spelningar, så då kan man börja från en låt med inte så många spelningar och så lyssnar man "neråt" till låtar man lyssnat allt färre och färre gånger på. På så sätt kan man upptäcka mycket "ny" musik, och man ser med nya ögon på sånt som man kanske inte gillade förut. 
 
Här är mina flest spelade.


 
Hur brukar du lyssna?
 
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag använde också itunes för att lyssna på musik men repeat-knappen släppte jag för ganska länge sedan tror jag. Haha, min låt som är mest lyssnad på har 79 gånger (Har haft samma dator och itunes sedan 2008). XD JAg brukar oftast ha på helt blandat då den väljer mellan all musik. Många gånger väljer jag också en artist eller ett album/singel och lyssnar på det albumet ( då går hela albumet på repeat). Det vore roligt att kunna se vad man har lyssnat på varje månad också, det finns ju internettjänster (typ som last.fm,) men jag känner inte riktigt för att göra så att alla kan se.
Bra tips om att köra nedifrån faktiskt! :D

2012-06-24 @ 16:39:04
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: Linn

Waaht.. blogg.se kruppade och min långa kommentar kom inte fram T_T (tror jag).
Jag använder också itunes, men min topp låt har 79 lyssningar XD Jag använder inte repeat-knappen så ofta. Jag blandar mest hela tiden, eller lyssna på en artist eller ett albums låtar (så blandas det mellan de låtarna). Bra tips om att gå nedifrån! ^^

2012-06-24 @ 16:40:54
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag lyssnar mest på musik på mobilen/ipad och då använder jag musikspelaren som finns och så får den blanda som den vill, haha. Sedan ibland har jag dagar jag mest lyssnar på en viss låt och så, men oftast får den blanda. Att använda itunes har jag aldrig tänkt på att göra, dumt nog! Utan har nästan slutat lyssna på musik på datorn för att stället där jag lyssnade på musik hat blivit helt kaos, haha. Men nu när du sa det så kan jag ju faktiskt lyssna på itunes, haha ^^

Sv. Jag har faktiskt läst alla böcker i Twilight-serien, iallafall de.. Fyra? som är så populära, däremot har jag inte sett alla filmer. Och jo, jag tycker att Twilight är rätt smörig, haha, och det är nog det jag tänker på när jag tänker vampyr och smörigheter. Sedan håller jag med om att Koishite Akuma känns lite fånig ibland, men.. Jag tycker historien känns så unik och speciell, och väldigt fin på flera håll, att det inte direkt gör något haha ^^

2012-06-24 @ 17:33:34
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se
Postat av: Frida

(Du får ursäkta om den här kommentaren kommer många gånger, blogg.se vill inte samarbeta ><)

Sv. Jag började inte använda iTunes förrän jag fick ta över min systers gamla iPhone vilket var i år, och har bara använt det 3-4 gånger så jag är väldigt ovan vid det haha ^^ men det är klart bättre än mitt gamla Windows media player som jag brukar använda, haha xD

Åh vad kul med en parodi! Min syster visade mig någon för något år sedan som var himla kul, jag tror twilight är rätt bra att göra parodier på haha :)

2012-06-24 @ 21:09:08
Blogg: http://yeahimhappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: