Stress

Idag har jag fått uträttat en del. Jag har sett den där High School Musical 2 filmen som jag pratade om tidigare, jag har spelat sims, jag har pluggat en hel timme (jag har det som mål nu, plugga en timme om dagen på vardagar) och tagit en promenad. 
Det låter kanske som lite, och som lätta saker, men för mig är det här rätt bra gjort.
Nu är jag inte direkt stressad idag heller, men det känns bra att ha avklarat de saker man har planerat att göra, även om det inte är tråkiga/jättejobbiga saker.
 
När jag blir stressad är det inte bara högen med jobb som stressar mig, utan även allt det där roliga som jag vill göra. Saker som att spela sims, se klart ett drama eller en film, pre-ordra den där nya singeln, eller vad som helst, blir jättejobbiga att ta itu med. Det brukar sluta med att jag sitter framför datorn och slösurfar, och inte gör nånting vettigt, och det får mig att må dåligt.
Man kan ju tycka att om man ändå har gett upp det där viktiga man borde göra så borde man i alla fall göra något lätt och roligt för att få upp kul-nivån lite, för att sen kunna ta itu med det andra sen. Men nej.
 
Hur är det för er?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: