Loppisfynd?

Ibland när man är på loppis kan man hitta de allra konstigaste saker, som man sen bara måste köpa. Då man kommer hem sen tänker man "varför köpte jag det här egentligen?". 
Lite så var det med den här High School Musical boken på kinesiska som jag köpte igår. Varför?
 
 
 
 
Det står både i kinesiska tecken och i pinyin (våra bokstäver). Dessutom finns det med ett litet häfte med samma story på engelska. 
 
Ja, varför köpte jag detta? 
För det första är det ju kinesiska, som jag läser, så den här boken är ju rätt bra övning. Dessutom är det roligt att ha olika typer av underliga böcker.
Sen är ju High School Musical bra! Jag tänkte faktiskt se nån av filmerna idag, det var så länge sen jag såg en hel film sist. Jag har aldrig gillat det förut, men för någon dag sen såg jag slutet av den första filmen, och jag gillade det. Och Zac Efron är ju söt! Faktiskt! (Fast det får man ju inte tycka om man över 13 år, och någorlunda civiliserad. Eller?)
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tycker också att Zac Efron ser bra ut, lite sådär i smyg iaf. Haha!

2012-07-02 @ 15:36:02
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Lily

Zac Efron ser bra ut ^^ Hahaha ^^

sv: Den är verkligen i bra skick! Riktigt trä och allt. Väldigt fin! Det var faktiskt längesen jag var på en loppis. Myrorna är en second hand butik som säljer diverse saker. Jag brukar med handla prylar eller möbler där. Inte kläder :/ Men de har fina saker på Myrorna i Sundbyberg.

kram

2012-07-02 @ 17:17:46
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Precis! Det gäller att hitta den som säljer bra prylar. Vi har en liten i närheten där jag bor, men där finns det knappt nått :/

kram

2012-07-02 @ 17:21:48
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Va synd. Det är många ungdomar som faktiskt handlar på Myrorna eftersom det är billigare. De är ju folk som kommer och lämnar sina gamla prylar till Myrorna som de sen säljer. Vi har ju också Stadsmissionen och Röda Korset som säljer second hand prylar som folk lämnat in.

Sen är det många som inte vill handla där eftersom de inte vill ha något som någon annan har använt. Men så är det för vissa. Jag har inge problem med det dock :D

kram

2012-07-02 @ 17:35:23
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: asså billigt och billigt är det väl inte. Det beror på. Det är ju inte en loppis. Du kan ju inte direkt pruta till dig det billigare. Man kan kanske det men inte direkt som på loppis. Prylarna där är ju billiga eller billigare. Jag menar jag fick ett otroligt fint bord för 150 kr. Ett sånt kan du ju inte hitta för ett sådant pris. Åh riktiga grejer är det ju och inte typ spånskivor.

Men det är klart går man på loppis kan man ju hitta riktigt billiga saker!

Jag förstår. Min syrra är precis likadan. Hon avskyr det! Det är synd att han ska mobba dig för det. Men alltså det är bara kläder. Vad ska någon ha gjort med dem förutom att ha på sig dom? Det är ju inte som dem har använt sina kläder och torkat stjärten med dom, eller hur? Det är ju som att få sin kompis gamla kläder. Det tycker väl inte någon är äckligt?

kram

2012-07-02 @ 18:25:29
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Precis. Som en vanlig butik, men som säljer begagnade ting. Jag kan inte heller pruta för fem öre. Jag tycker det är jätte skämmigt!

Ah okej. Då förstår jag :)
Jo i och för sig så har du rätt. Folk gillar ju att veta ting (även jag), så att inte veta vem som har haft det innan kan vara jobbigt. Men man ska inte tänka på det. Det man inget vet skadar ju inte. Så du har rätt. Det är tråkigt att folk ska tycka det är "äckligt".

Vet du vad, jag tycker verkligen om våra bloggkonversationer. Ville bara säga det! :D :D :D

kram

2012-07-02 @ 18:53:42
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Eller hur!!! Men oftast när jag handlar vill jag bara gå in och ut. Därför så gör jag alltid en lista över de saker jag vill handla så att det ska gå snabbt!

Ja, det blir man verkligen!!!! Jag brukar köpa kläder på Beyond Retro och det är väl rätt dyrt där eller nja som andra klädaffärer fast retro då. Men jag köper liksom hellre en retro/vintage klänning som kostar 169 kr(rätt billigt för klänningar egentligen) än en ifrån till exempel H&M. Jag brukar inte tänka så mycket på hur dyrt det är då, jämfört när jag går i en vanlig klädaffär. Då är det direkt: "FETT DYRT!"

Men det kan ju bero på att jag tycker kläderna har bättre kvalité, plus att kläderna har en sådan karaktär. Sen så finns det bara en utav dom, så ingen kan ha en likadan klänning som du, om du köper den på Beyond Retro ^^ Vilket jag gillar ^^

Precis! Det är alltid så intressant! Vi har så mycket att "prata" om! Jag tror inte heller att det skulle bli samma sak, plus, om vi nu skulle vilja skriva väldigt privata saker så kan vi ju allt säga till varandra att vi tar det över mejlen istället ^^ annars så gör det inget för mig heller.
Åååh, jag saknar också våra konversationerna när vi inte snackat på länge!!! Det känns bara så mysigt på något sätt ^^

kram

2012-07-02 @ 19:19:47
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Aa okej :/ Va synd.
Nej men precis. Det känns mer värt det om man verkligen gillar det också ^^ Jag skulle också vilja hitta någon riktig bra ekologisk butik! Jag tycker inte om att köpa sånt över nätet!

Samma här! Ja det har vi! Mer än år skulle jag tro, åtminstone ett år! Ja, det har jag också märkt! Det är många gånger som jag bara gapat och bara: guu så lika vi här. Vi har liknande tankebanor! Jag har lärt mig mycket också! Sett saker ur andra vinklar!

kram

2012-07-02 @ 19:41:19
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Linn

Haha, Zac Efron ser bra ut! Det är ju ett toppenbra sätt att lära sig ett språk på! :D

2012-07-02 @ 19:56:24
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: