Vad ska du döpa dina eventuella framtida barn till?

Det är väldigt roligt att tänka på sånt ibland. Fast jag inte tror att jag vill ha barn (inte på väldigt länge i alla fall) tycker jag ändå att det är trevligt att fundera på vad de skulle heta.

Ett namn jag tycker är jättefint är Sigismund. Det kommer från Sigismund som var kung i Sverige och Polen i slutet av 1500-talet, och som var son till hertig Johan (och alltså Gustav Vasas barnbarn). Jag vet inte om han är mycket att ha till förebild för sitt framtida barn (jag vet faktiskt inte så mycket om vad han gjorde, förutom att han bråkade med sin farbror Karl IX) men namnet är i alla fall gulligt.
Dock verkar jag vara den enda som tycker om det namnet, så jag antar att mitt barn hade blivit mobbat i skolan och som förälder vill man ju inte vara den indirekta orsaken till det (fast det egentligen är mobbarnas fel). Så jag får nog fortsätta fundera ut nåt annat namn.

Som rubriken lyder: Vet du vad du skulle döpa dina barn till?

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag vet faktiskt inte, det känns inte som om det är något jag kan välja innan jag har fött barnet, eller ens träffat mannen som är mitt framtida barns pappa, haha.



Däremot vet jag att jag helst inte vill döpa barnet till något vanligt namn, det är nästan så att jag vill komma på namnet själv. Ungefär som Johnny Depp gjorde med sin dotter, Lily-Rose :D

2012-01-28 @ 00:33:08
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/
Postat av: Cleo

Åh jag vet inte varför men jag älskar namnet "Elizabeth"! :D Namnet låter så elegant :3 Så om jag får en flicka ska hon heta Elizabeth :) Men killnamn, jag har ingen aning x) Jag vill ha ett iaf ett japanskt killnamn till min son xD <3

2012-01-28 @ 09:25:51
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Lily

Å jag brukar också tänka på vad jag skulle vilja döpa mina framtida barn. Jag vet inte dock vad mitt barn skulle heta om det var en flicka, men om det blev en pojke så skulle jag vilja döpa honom till Mio (Mio min Mio) eller kanske Leo. Men Mio är ett namn jag älskar! Miooooooo!



sv: Jag tror att en stor del av egenskaperna har med uppfostran också men också att en stor del ligger i en själv med. Jag tycker också som tohrus mamma ifrån fruits basket (http://www.chibi-lily.blogspot.com/2011/08/tohrus-mamma.html ). Jag kopierar in länken istället för att skriva hela citatet här.



Åh, men så där kan jag också vara när det gäller såna situationer. Jag köper det bara för att få det gjort och sen kan man dela upp priset efter det är köpt. Men jag håller med. De som fått låna måste självklart betala tillbaka och ta steget också utan att man själv ska behöva tjata på dom!



kram

2012-01-28 @ 11:38:55
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Kanske det! Vem vet!

Åååh på så vis. Spännande :)



Det är ett av mina favoritcitat!



kram

2012-01-28 @ 18:27:19
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: GD

hm det skulle nog bli ett fransk namn som tex. Voltaire eller Carlisle de låter så... fint, elegant. men ett amerikansk namn skulle också duga :P 0m jag tänker på killnamn då.

om de e tjejnamn så är det lite svårt o.o

2012-01-29 @ 11:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: