Den där känslan när man är lite fattig

och så inser man att man har lånat ut pengar för sammanlagt 35€. Jag kan köpa tre singlar för det! (Men det ska jag inte, jag måste nog spara.)

Fast nu gäller det bara att gå på folk och vara den där tjatiga som pratar om dom där pengarna varenda gång vi ses. Jag hatar när jag känner mig så. Kanske borde jag bara börja dela ut bankgiron.
Jag är nog lite för snäll med att låna ut pengar (de här 35€ är saker kompisar köpt gemensamt men som jag betalat för, och inte ännu fått tillbaka), men för dålig på att kräva dem tillbaka.

Hurudana är ni?

Kommentarer
Postat av: Lily

Åh, jag tycker inte om att låna och jag vill helst inte låna ut. Som du, vill jag inte känna mig tjatig. Jag lånar endast om jag vet att jag kan betala tillbaka på en gång och så lånar jag ut till dom jag vet kommer betala tillbaka på en gång också. Men jag brukar sällan ha pengar för att låna ut så jag är ganska så safe :)



kram

2012-01-27 @ 07:45:03
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: kurokage

mm, I know the feeling. De e lätt att låna ut, men svårt när man försöker få tibax dom....så e de me kompisar iaf, men när mamm o papp lånar pengar från mej o då brukar dom säga ungefär när ja sku borda få dom tibax, o när ja int får dom så frågar ja nog när ja får dom (:

de e så problematiskt me pengar :P

2012-01-27 @ 09:30:39
Blogg: http://kurokage.blogg.se/
Postat av: MARIA ♥ MAKE CUPCAKES NOT WAR

fin blogg :D



♥ NU ÄR MIN FÖRSTA TÄVLING UPPE :D hoppas du vill vara med. Om många deltar kmr jag fortsätta med tävlingar :)kram ♥

2012-01-28 @ 16:21:59
Blogg: http://typiisktmaria.blogg.se/
Postat av: Bon

Jag vet hur det känns. Det värsta är när man lånar ut till glömska personer. De glömmer snabbt bort att de har lånat pengar från dig. Och man känner sig jobbig när man ska fråga efter pengarna när man egentligen har all rätt att göra det. Själv har jag ca 30€ att ta tillbaka från mina vänner. Ska säga som det är, nämligen att jag vill ha tillbaka pengarna för nu är det jag som behöver de ^^

2012-02-11 @ 15:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: