Sverige! :D

Tittar som sagt på dramat Nobuta wo produce. I det sista, tionde avsnittet, råkade jag se detta:


Sveriges flagga!
Nog får jag väl bli glad för det? Fastän jag inte är svensk, och fastän jag faktiskt är väldigt onationalistisk?

Om jag ska vara ärlig känns det faktiskt i såna här sammanhang som att den svenska flaggan representerar mig mer än vad den finska flaggan gör. Jag vet faktiskt inte varför. Kanske för att nästan alla mina "fangirlvänner" är svenska och därför fangirlingen känns som en svensk grej, eller så är jag helt enkelt bara svensk i själen. Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Cleopatra

Hahah jag har aldrig märkt flaggan fast än jag har sett nobuta ett par gånger xD men vad kul att den fanns med iaf! :)



Förlåt om du missförstår mig nu men jag menar inte det här på ngt dumt sätt men för mig är du mer svensk än finsk xD Vi har inte träffats eller nått men ändå känns det som om du är mer svensk än svensk :3 (skulle jätte gärna vilja träffa dig nån dag!) :D <3

2012-02-20 @ 15:17:18
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Ells

Sv; Jag antar att jag är mentalt utsliten, då jag också fått stå ut med mobbning i många år, mycket smutskastning och starka ord om mitt utseende. Men jag tror inte att en paus skulle hjälpa mig ändå :c



Tack så mycket för din kommentar, den uppskattas. Puss!

2012-02-20 @ 17:28:44
Blogg: http://jademysteries.blogg.se/
Postat av: Shelinda

Just det! Det där reagerade jag med på hahaha xD Såg faktiskt svenska flaggan i en anime en gång också =O Tror det var Lucky Star!



Svar: Ja, det är väl ett säljknep att få folk att tänka så =O Tror också att folk blivit lite beroende av sådana sidor xD Fast auktioner är ganska bra, om man kan få saker billigt =D



Ja, skulle vara roligt att prova ^^ Naw, tack<3 Var orolig att det skulle se konstigt ut eftersom jag har mörkbrunt hår egentligen, men jag trivs faktiskt som blondin :3



TVEKA INTE! Det är det jag försöker förmedla; känner man för att göra något annorlunda, hur dramatiskt och drastiskt det än är, GÖR DET! Man lever bara en gång, så varför inte prova allt man velat prova?! Om du ångrar dig kan du ju bara färga över med en permanent hårfärg som är nära din egen färg, det har jag gjort flera gånger ^^ I say you should totally go for it!<3 Vad har du funderat på för färger då? =D



Kramar<3

2012-02-20 @ 18:23:50
Blogg: http://shelindas.blogg.se/
Postat av: Lily

Först när jag inte kände dig så väl trodde jag att du var svensk :) Men vem vet, du kanske är svensk i själen?



kram

2012-02-20 @ 19:44:28
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Ahaha det är okej. Det såg säkert roligt ut också om någon hade bevittnat det hela. Så det är okej ^^ Tack tack!



Men det är nog för folk inte har kunskap av att det finns folk som pratar svenska i Finland. De tror att alla pratar finska. Sen är det väl dialekten folk tänker på också samt så tror väl alla att folk ifrån Finland pratar som mumintrollen eller som mark levengood.



kram

2012-02-20 @ 21:26:33
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Shelinda

Svar: Ja, precis. Men prova typ mörkrött eller något sådant då? =D Det tror jag skulle passa dig ^^



Kramar<3

2012-02-20 @ 22:27:58
Blogg: http://shelindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: