Nu ska jag bli en sån som tränar

Jag håller just nu på att köpa ett gymkort. Jag och en vän bestämde oss för att ta tag i det där med tränignen, och nu när vi köper gymkort så måste vi ju ta tag i det. Man kan ju inte slänga bort pengar sådär bara.

Det har inget med beach 2012 att göra (jag har inte ens varit på en strand på flera år). Det har inget med fasta lår, vikt eller att få bort putmagen att göra. Jag vägrar träna av en sån orsak.
Jag vill träna för att orka, för att inte bli sjuk så ofta och för att jag inte ska gå sönder när jag är 50.
Jag tycker det borde bli vanligare att träna av den orsaken.
Det är så mycket fokus idag på att man ska träna för att bli smal, snygg, fast och fit. Det är egentligen inget fel på det, men jag tror det går överstyr för många. Man glömmer liksom bort det som borde vara viktigt, att må bra och att ha roligt.

Det enda mål jag har är att jag ska gå dit, några gånger i månaden. Önska mig lycka till?

Kommentarer
Postat av: Lily

Jag önskar dig all lycka. Min yoga-träning den bara dog :/ Du tränar för rätt sak! Håller med dig totalt :D



kram

2012-02-27 @ 14:28:37
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Jo det är sant. Nu vet jag inte vad 30 (vet inte hur man gör det där märket) är i kronor, men mycket antar jag. Lycka till med träningen :)



kram

2012-02-27 @ 15:19:42
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

Jaha. Okej. Kostade typ lika mycket med min yoga skiva. Dyr dvd. Mycket dyr. Hoppas du tränar ofta då :D



kram

2012-02-27 @ 15:30:50
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Linn

Bra tänkt! Jag tänkte också så och köpte ett gymkort i höstas. Det hjälper verkligen när man inte vill slösa pengar. På mitt kort behöver jag bara gå dit 2-3 gånger för att tjäna in det. :)

Och jag hållet helt med dig om orsaken till träning! Som min mamma sa, det är bättre att skaffa dig kondition och muskler nu så har du en stark kropp när man blir äldre. Jag går dit för att jag vet att jag annars sitter stilla mycket och antagligen kommer att fortsätta göra det i framtiden också. Jag vill underhålla min kropp så den mår bra. Jag vill inte gå ned i vikt eller "blir snyggare", jag vill må bättre! :D

Ett stort lycka till! :)

2012-02-27 @ 19:11:26
Blogg: http://wildsofmyheart.blogspot.com
Postat av: kurokage

I wish you luck! ganbatte! anata nara dekiru! :D

om bara ja sku ha orken att trän nån gång...nå ja, ja får skylla mej själv sen när ja rasar ihop vi 50-års åldern~

2012-02-28 @ 12:31:26
Blogg: http://kurokage.blogg.se/
Postat av: GD

lycka till! :D

2012-02-28 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: