Dance of the vampires

Igår var jag på musikalen Dance of the vampires, i Seinäjoki.
I korthet handlar det om en professor och hans följeslagare som kommer till en by för att jaga vampyrer. Följeslagaren (Alfred) förälskar sig i Sarah, som även greven (en vampyr) är kär i. När Sarah rymmer till grevens slott följer professorn och Alfred efter för att rädda henne.
Föreställningen var på finska så det var lite svårt att hänga med. Men jag hade hört lite om handligen på förhand så det gick rätt bra trots allt. Sångerna kunde man ju njuta av även om man inte alltid förstod vad de handlade om. De använde scenen jättebra, man märkte att de verkligen hade satsat på det. Likadant var det med kläderna.
Jag hade en jättetrevlig kväll. Jag känner verkligen att man borde göra sånt här oftare!


Kommentarer
Postat av: nic

ja ja håller me dej man bord gör sånde oftare! :D

2012-02-12 @ 16:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: