Monstret

Har ni tänkt på det där att man ofta säger märket på en sak istället för att säga vad det egentligen är? Typ "Min iPod funkar inte" eller "Jag brukar läsa nyheter på min iPhone" eller "Ta på dig conversen nu".
Varför säger man inte bara musikspelare, telefon eller skor? Är det kanske för att vi (medvetet eller omedvetet) helt enkelt bara vill skryta om våra prylar?

Det finns ett undantag, och det är min brors nya 42-tummare. Det är ingen teve, det är ett monster. För mig är en teve än så länge en liten svart låda, därför vägrar jag kalla detta teve. Jag säger 42-tummaren. Eller monstret.
Fast det är rätt trevligt att titta på konsertdvd'er på den.



Förresten så har jag lyckats bli sjuk. Bara några dagar före klassresan. Varför händer detta alltid mig? Nåja, jag har antibiotika nu och ska göra mitt bästa för att bli frisk. Du kan ju hålla tummarna för mig om du vill.

Kommentarer
Postat av: Lily

jag håller tummarna för dig! krya på dig!



sv: såg det på tumblr, men eftersom jag inte lyckas komma in på yesasia eller sett om det på tokyohive så vet jag icke mer om det. Men jag tror det är riktigt. VAD HÄNDER MED VÅRA PENGAR HEIDI???



kram

2012-04-25 @ 16:40:29
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Okej, men då brukar den ju komma en dag efter eller lite senare på yesasia. Jag fattar inte varför den inte vill funka. Kommer den i flera versioner??

JA VERKLIGEN! Å just nu är det så många grupper och artister som gör comeback nu att jag får ont i magen. VARFÖR SAMTIDIGT FÖR?????



kram

2012-04-25 @ 16:52:25
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Okej. Vad är det för skillnader på dom? Vad får man på limited??? Asså jag får en knäpp när jag vet att något som limited finns med och så kommer man inte in på sida för den bara: AkjgfSKGFAKJSDGFKJ

Jag blir jättestressad av det!!!



Å det är jobbigt!!! Hatar när sånt händer! Man ba: tack, kunde ni inte släppt den lite tidigare?

Ehm, b.a.p, infinite, IU, sen kommer nyc i maj som jag redan beställt, sen har vi ju hsj album nu då i juni. Så väldigt många artister i maj då. Sen så ska exo möjligtvis släppa ett fullt album i mitten av året också. Man ba: hej då pengar. Det var kul så länge det varade!



Eller hur! Men han är smart. Jäkligt smart. Och vi fans vet hur smart han är men vi faller för hans knep i alla fall för att vi älskar våra idoler så mycket! Det är synd om oss stackare :/ ^^



kram

2012-04-25 @ 17:11:22
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Tack! Ser ut som jag kommer att köpa båda om jag nu får chansen! Tänk om limited tar slut bara för att yesaisa bara: nanananananna I'm not gonna work for you! drar och sliter mitt hår



Va kul men samtidigt jobbigt att det ska kosta så mycket! Men något lite måste du ju självklart köpa utöver maten :D



Eller hur! Det är precis så jag känner också. Att man blir ett "riktigt" fan om man kostar på sig skivorna eftersom de är så långt borta. Det blir ens enda kontakt med dom, precis som du säger!



kram

2012-04-25 @ 17:35:20
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Lily

sv: Har du? Vi får försöka kämpa tillsammans ^^



Aha okej ^^ Ja det är så sant så! Verkligen!



kram

2012-04-25 @ 18:28:02
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: nicole ♥~

sv: pottermore va ju rooligt XD fast jag vill köra på andra boken nu!:3 heh jag har börjat duellera lite, fast de går ju lite sådär XD men att brygga potions var väl lite kul~ heh fast spelen e ju lite roligare!



btw, krya på dig!:)

2012-04-26 @ 13:31:46
Blogg: http://ichigojam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: