Döden i Venedig

Jag har precis tittar klart min första balett! Fast på film då. Det var Döden i Venedig, från Hamburg, som jag berättade tidigare att hade beställt.
Det var ju väldigt annorlunda jämfört med t.ex. teater, men när jag väl kom in i det var det väldigt fint och jag förstod bra vad som hände (fast då har jag ju läst boken, jag tror man måste göra det för att förstå handlingen). Synd att jag inte fick chansen att se baletten i verkligheten dock, det hade verkligen varit en upplevelse!

(bild från google)

Nu efteråt är jag riktigt danssugen. Speciellt eftersom mamma precis tvättat golvet på nedrevåningen och det var alldeles blankt. Jag fick sån lust att bara glida fram över golvet och göra några snygga benrörelser. Jag antar att det är bieffekten av två timmars balettittande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: