Nåt ska man ju dö av

Jag har blivit riktigt inspirerad när det gäller det här med no-poo (att inte tvätta håret med schampo, och ofta också försöka använda "naturliga" skönhetsprodukter i allmänhet). Det funkar så bra, och både mitt hår och min kropp är mjuk och len och fin. Jag tvättar håret med balsam, jag har ännu inte testat typ bikarbonat och annat man kan tvätta med. Bikarbonat och honung använder jag till ansiktet! Och honung också som "tvål".
Mamma köpte en halvmeter (okej, inte riktigt men nästan) stor flaska med olivolja till mig så snart ska jag dränka mitt hår med det.

Vi var och handlade idag, jag och mamma, och mamma skulle ha nytt schampo. Jag började prata lite om sulfater och silikoner och sånt. Efter att jag hade predikat en stund om faran med kemikalier tog mamma ändå en schampoflaska och menade att "nåt ska man ju ändå dö av".
Och visst har hon rätt! Jag skulle aldrig tvinga på någon den här metoden. Tipsa och inspirera gör jag gärna, men jag dömer inte någon som vill göra på det "vanliga" sättet, och använda riktiga skönhetsprodukter. Det finns saker jag gör som inte är bra för miljön, eller hälsan. Man prioriterar olika saker helt enkelt!

På tal om no-poo måste väl jag, likt många andra, visa upp mitt hår, före och efter:
Man ser inte så bra men håret är mycket mjukare och friskare på andra bilden. Den bilden togs för flera veckor sen, håret är ännu bättre nu!


(nu är jag ju en usel fotograf, jag har samma färg på båda bilderna!!)

Kommentarer
Postat av: Cleopatra~

sv: Haha visst! Jag dör också tro mig =^w^=

Ja det är den ^^

2011-09-02 @ 19:12:16
Blogg: http://yumahalo.blogg.se/
Postat av: Linn

Åh vad roligt att du också har börjat med det och att det fungerar bra också! :D

Men som du säger, jag dömer inte heller andra, men det är roligt att inspirera och komma med "nya" förslag kring hur man kan sköta håret. Men det är ju upp till var och en vad och hur man vill göra :)

Haha, ja det ser ut som du har en annan hårfärg på den andra bilden. :)

2011-09-02 @ 23:05:52
Blogg: http://wildsofmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: