Hungerdagen

Imorgon är det Hungerdag här! Det pågår i tre dagar (torsdag-lördag).
Har ni sånt i Sverige också?
Hungerdagen är (om jag inte minns fel) det största insamlingsevenemanget som röda korset ordnar varje år. Många går omkring och samlar in pengar, och man brukar äta lite enklare, billigare, mat i skolan (typ gröt). Största delen av pengarna som samlas in går till fattiga och svältande människor på hela jorden. Samtidigt är det ett bra tillfälle att tänka över vilken tur vi har att vara födda på en så här bra plats där vi har tak över huvudet och mat på bordet varje dag.
Jag kommer att bidra till Hungerdagen genom att samla in pengar på lördag, och också själv skänka en lite större summa pengar. Det som tar emot mest som jag tänkte göra är att avstå från choklad den här helgen. Jag äter choklad varenda helg (och ibland på vardagar) och jag är mer eller mindre beroende. Det är ju inte mycket kan man tycka men för mig känns det som en bra sak att göra.

Vill ni också hjälpa någon nu när det är Hungerdag så kan ni ge ett bidrag till Röda Korset genom att klicka på min "Hjälp någon"-länk, eller så klickar du bara på bilden ovan.

Kommentarer
Postat av: Lily

Åh, vad spännande. Jag tror inte vi har något sådant i Sverige. Om vi har det har jag missat det i så fall.



kram

2011-09-14 @ 20:49:52
Blogg: http://chibi-lily.blogspot.com
Postat av: Mari

Oj, nej, vi har inget sånt i Sverige. Vi borde ha tycker jag! :D



Sv: Hihi taaack :D

Förra gången ledde Chinen ganska rejält, men mellan BEST medlemmarna är det faktiskt ganska jämnt 8D

2011-09-14 @ 21:50:57
Blogg: http://ichigolove.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: